Marokko: een sprookje uit 1001 nachten? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Marokko: een sprookje uit 1001 nachten? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

24 Mei 2014 | Nederland, Amersfoort

Nog maar vijf nachtjes slapen... dan vertrek ik naar Marokko! Ik dacht slim te zijn door een singlereis te boeken... blijk ik met acht vrouwen op vakantie te gaan, haha :D

Het is een 15-daagse rondreis door het zuiden van Marokko. We beginnen in Marrakech, trekken via Ouarzazate naar Zagora, door het Hoge Atlas gebergte. Daar slapen we in de woestijn, net als in Merzouga. Door naar de Todra kloof en Ait Benhaddou. In Imlil staat een wandeltocht op de planning (ik reserveer de ezel!) en we eindigen in Essaouira, aan de kust. Een mooi en veelzijdig beeld van Marokko!

Ik kan natuurlijk niet onvoorbereid op pad, dus op mijn werk heb ik een Marokkaanse vrijwilliger ingeschakeld om mij wat Arabisch te leren! Salam Ailaikum betekent hallo, shoukra is dankjewel en zjemel is een kameel... toch handig om te weten hoeveel kamelen je waard bent ;)

Ik neem een klein laptopje mee op reis voor de nodige reisverslagen. En natuurlijk een camera voor de sfeerimpressies.

Ik heb er zin in... Inshallah!

  • 24 Mei 2014 - 20:20

    Nicole:

    Haha, een single-reis met allemaal single-vrouwen dat wordt daar dan maar een feestje bouwen met de plaatselijke kamelenmannen ;)

    Het gaat nu lekker opschieten! Ik kijk uit naar je reisverslagen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 92334

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: