A Quick Tour of Chester - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Lisanka - WaarBenJij.nu A Quick Tour of Chester - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Lisanka - WaarBenJij.nu

A Quick Tour of Chester

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

23 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Chester

ZATERDAG
Dit keer had ik verstandig gekozen -dacht ik- en mijn vlucht naar Liverpool geboekt bij KLM, gezien mijn vorige ervaring met Easyjet… Nou, dat had ik gedacht. Ook deze vlucht was gecancelled! LOL. Gelukkig wist ik dit van te voren en was mijn vlucht omgeboekt naar een tijdstip drie uur vroeger. Dikke prima dus.
De reis verliep voorspoedig. Vliegtuig van Amsterdam naar Liverpool, bus van Liverpool airport naar Liverpool Lime Street, trein van Liverpool Lime Street naar Chester en als laatste de benenwagen van Chester Railstation naar Victoria Lodge waar ik vijf nachten zou blijven.
Heel gezellig Bed & Breakfast aan Hoole Road. Een straat waar echt minstens vijftien andere bed and breakfasts zitten. Moeilijk kiezen dus, maar gelukkig heb ik een mooie kamer, een fijne douche en een overheerlijk Engels ontbijt :D
Ingrid kwam rond etenstijd aangewandeld en samen besloten we om Sushi te gaan eten in het centrum van Chester. YUM! <3
Terplekke besloten we om er een gezellige stapavond van te maken en vroegen de serveerster om hulp voor de places-to-be. Zo begonnen we in de BarsLounge met een heerlijke Martini met ananassap (yeah!) en gingen we wat pubs in en uit om de sfeer te proeven. We wilden eindigen bij Cruise, wat een hele hippe tent zou zijn. Helaas hebben we de club niet van binnen kunnen zien omdat… ik skateschoenen aan had!! Wat is dit nou weer?! Tsja, ik had niet gerekend op een avondje stappen en dus alleen maar goede wandelschoenen in mijn koffer gedaan. Helaas mocht ik met wandelschoenen niet naar binnen en zijn we geëindigd in een pub ertegenover waar gezellige live muziek was :)
Ik heb me wel flink verbaasd over de kledingkeuze van de vrouwelijke bevolking hier. Echt iedereen loopt over straat alsof het dertig graden is: bloot en zonder jas! Alle vrouwen dragen hier rokjes of jurkjes en de rokjes zijn kort, echt kort (kziejepoezienennie). Daaronder een paar schoenen met een hak waar je U tegen zegt. En on top of it all: geen jas. Het was een graad of zes buiten, de meiden hadden het zichtbaar koud, maar toch: geen jas. Ik snap het niet, maar het is blijkbaar een gebruikelijke gewoonte hier in Engeland.
Maar goed, na onze gezellige avond weer een beetje bijtijds ons bedje ingerold om goed uitgerust aan de volgende dag te beginnen.


ZONDAG
Beginnend met een lekker Engels ontbijt (hashbrowns, sausage, bacon, egg, mushrooms & tomato) gevolgd door een continentaal ontbijt (toast, fruit en cornflakes) om zo wel gevoed de dag in te gaan.
Vandaag stond er een trip naar Tatton Park op het programma. Een groot landschap met mooie natuur en wat cultuur. Een korte treinreis naar Knutsford gevolgd door een twaalf kilometer lange wandeling door de mooie natuur. Inclusief herten!
De GPS was mee en zodoende probeerden we ook nog een geocache (The Tattoin Incident). Helaas was de geocache niet compleet en konden we (na het vinden van de eerste cache) niet meer verder. Op de terugweg namen we nog een sluiproute om nog een andere cache te kunnen doen (This is Tatton Park), wat niet zo heel verstandig bleek te zijn. De weg was modderig en eindigde letterlijk in het moeras… met Ingrid er in! Die zakte zo minstens vijftig centimeter weg in de modder! Dit betekende een abrupt einde van ons dagje uit, wat niet heel erg was, want onze benen waren moe en de trein ging al bijna terug (en anders zouden we weer twee uur moeten wachten op de volgende!).
Na een lekkere douche gingen we nog even de pub in (Bromsfield), waar we een lekkere e goedkope maaltijd hadden (acht pond voor hoofdgerecht, drankje en een toetje) en daarna vroeg ons bed in want we waren gesloopt!


MAANDAG
Vandaag was het tijd om iets van Chester te zien en zo ging ik het centrum in met de GPS om nog wat geocaches te zoeken. Ingrid ging ondertussen haar spullen thuisbrengen en schone kleren ophalen ;)
Zodoende had ik tijd voor drie caches, waarvan ik er een gevonden heb! (King Charles Tower - Battle view) Op die manier heb ik toch nog wat mooie plekjes van Chester kunnen zien!
Samen met Ingrid deden we nog een multicache door het centrum. (Chester City Cache – Looking Up) Eindigend met de goede coördinaten maar zonder cache, want die lag aan de andere kant van de stad. Terwijl we nu aan de goede kant waren (na veel gewandel) om de bus te nemen naar onze volgende bestemming.
De volgende bestemming was Cheshire Oaks, een groot outlet shopping centre. Een beetje rondgeneuzeld in de winkels en toen naar de bioscoop gegaan om de saaiste film ooit te zien. Eat, Pray, Love. Twee-en-een-half-uur zitten zonder echt veel spanning in de film. Gaap! De popcorn was het hoogtepunt!
Na afloop zijn we bij Frankies&Bennies gaan eten en hebben we ons weer verbaasd over de Engelse gewoonte om ‘cream’ over toetjes te gieten. En dan niet slagroom, nee, room! Vloeibare room over cake en gebak. Weird!


DINSDAG
Vandaag was het helaas minder goed weer. Veel regen. Heel veel regen. Het dagje dierentuin wat ik gepland had, was dus niet zo handig. Gelukkig had Chester Zoo ook een heleboel binnenverblijven en heb ik het toch nog redelijk droog kunnen houden!
Na afloop ging ik met Ingrid (die stage loopt in de zoo) mee naar huis om te kijken waar zij deze vijf maanden verblijft. Daarna was het op naar de pub voor een gezellige avond. Het begon al goed met onze maaltijd, of eigenlijk het toetje. Ik heb nog nooit zo’n groot toetje gezien! De ijsbeker was echt zo groot als een hoofd! Gelukkig waren we met zijn tweeën, inclusief toetjesmaag (!), dus die beker ging gewoon helemaal leeg ;)
’s Avonds was er nog een pubquiz. Heel moeilijk, want de meeste vragen gingen over Engeland. Nieuws, tv-reclames, tv-series, winkels, acteurs etc. Veel vragen wist ik dus niet, maar we waren met een groepje (stagiaires en dierverzorgers, collega’s van Ingrid) en toen waren we toch nog vijfde geworden :D Vooral ook heel veel lol gehad. Zo gingen we de Engelse Zak (het gaat hier om een jongen die Zak heet, haha, grap numero uno) Nederlandse woorden leren. Zo is het woord eikel (de vrucht van een boom) in het Engels ‘acorn’, spreek uit: eekhoorn. LOL. De eekhoorn eet een acorn. Hilarisch ;) En zo lijkt het woordje ‘extinct’ op ‘het stinkt’. Hihi.
Om elf uur werden we de kroeg uitgekickt, want het is Engeland en dan gaat de kroeg gewoon dicht!


WOENSDAG
Lekker uit kunnen slapen en na een heerlijk Engels ontbijt ben ik Chester ingegaan. Hier ging ik de ongevonden geocaches van maandag nog eens proberen, helaas zonder succes. (Chester City Cache - Eastgate Clock en The Old Mill Wheel) Gelukkig wel de multicache kunnen vinden, dus nu heb ik weer twee extra ‘finds’ in Engeland :D Voor de mensen die de term ‘geocaching’ niet snappen, neem eens een kijkje op www.geocaching.com Het is een soort schatzoeken met behulp van een GPS. Erg leuk!
Gecombineerd met het zoeken had ik ook een busticket voor de hop-on-hop-off bus gekocht en zo heb ik dus nog wat meer van Chester kunnen zien. Erg mooie stad!
Ook nog even zitten neuzelen in de winkels, maar ik ben niet zo’n shopfanaat, dus dat was van korte duur.
’s Avonds was het tijd voor het hoogtepunt van de week: het concert van Bowling for Soup!! Met de trein naar Liverpool gegaan, weer gegeten in een pub (heerlijk trouwens, voor 10 pond heb je een hoofdgerecht, drankje en een toetje waar je U tegen zegt) en toen naar de O2 Academy gewandeld waar het concert was. Heerlijk genoten van de band, staan springen in de pit en uiteindelijk een plectrum gekregen van de band <3 Hier moet trouwens wel opgemerkt worden dat Engelsen echt geen goede concertgangers zijn. Net als de vorige keer (The All American Rejects in Londen) was het ook hier weer een saai zooitje. De pit bestond uit vijf jongens en mijzelf. LOL. De rest stond gewoon een beetje te hupsen. Gelukkig wel enorm genoten en zelfs nog vrienden gemaakt in de pit met een ander meisje. Die trouwens helemaal onder de indruk was dat ik helemaal uit Nederland kwam voor een concert. LOL :)


DONDERDAG
Kort dagje, of eigenlijk een hele lange dag, aangezien ik na aankomst in Nederland ook nog naar school was gegaan. LOL. Iedereen verklaarde me voor gek (half één geland en half drie zat ik in de schoolbanken) ;)
Maar goed. Met de taxi naar het vliegveld gegaan, wat toch nog 50 minuten duurde in de ochtendspits. Gelukkig bleek mijn vliegtuig dit keer wel te gaan en heb ik lekker klem gezeten in de kleine KLM vliegtuig stoeltjes… KLM = Krap voor Lange Mensen ;)

Al met al een heerlijke vakantie gehad <3

Zie ook de foto’s: http://picasaweb.google.com/Lisanka/Chester#

  • 23 Oktober 2010 - 15:00

    Fabian:

    Jij zit tegenwoordig vaker in de pub dan ik :)
    Jammer dat je voor de verkeerde muziek gaat...dat blijkt wel weer aan de pit(?!?) met vrijf jongens + lisanka.
    Verder weer een leuke belevenis zo te zien!

  • 23 Oktober 2010 - 21:11

    Poelekie:

    Leest als een ontzettend leuke vakantie! Ik heb ooit van iemand gehoord dat dat "geen jassen"-gedoe van Engelse meisjes iets te maken heeft met dure/lastig bereikbare garderobes in clubs, maar het blijft bizar dat ze met 6 graden in een badpakhoeveelheid kleding over straat gaan.

    Moest ook érg lachen om die pit van 5 jongens en jij! :-D

    Wat een indrukwekkend hert trouwens, die eerste die jullie tegenkwamen. Hij kijkt ook zo eh, hertig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chester

A Quick Tour of Chester

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester
Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 92454

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: