Rocken met Reel Big Fish! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanka - WaarBenJij.nu Rocken met Reel Big Fish! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lisanka - WaarBenJij.nu

Rocken met Reel Big Fish!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

04 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

DONDERDAG
Om half acht ’s avonds zou ik vanaf Eindhoven naar London Stansted vliegen. Zou ja, want het zou mijn vakantie niet zijn als er niet iets spectaculairs zou gebeuren, haha. Mijn vlucht was vanwege dichte mist gecancelled. Gelukkig ben ik uiteindelijk wel op donderdagavond gevlogen, alleen niet vanaf Eindhoven maar vanaf Dusseldorf Weeze. Alle passagiers werden met grote touringcars naar de andere luchthaven gebracht. Uiteindelijk had ik maar drie uur vertraging en was ik blij dat ik op donderdag nog in Londen ben aangekomen. Zo ging ik vanaf het vliegveld met Easybus naar Baker Street, daar met de metro naar Paddington en nog vijf minuutjes lopen naar mijn hotel: Hyde Park Rooms. Hier had ik een mooie kamer met eigen badkamer <3


VRIJDAG
Alweer vroeg uit de veren voor een lange dag! Ontbijt zat bij het hotel in en zo kreeg ik elke ochtend verse toast, bacon and eggs. Plus een kommetje Fruit&Fibre voor de gezonde noot.
Lopend vertrok ik naar Lancaster Gate, een metrostation direct naast Hyde Park en Kensington Gardens. Dus voordat ik met de metro vertrok ben ik eerst nog even groene lucht gaan snuiven in het park, met een heerlijk winterzonnetje!
Daarna was het op naar Oxford Circus voor een shopping spree! Althans, ik heb alleen de Primark van binnen gezien en toen was het alweer twee uur later, haha. Wat een mooie winkel is dat toch. Veel keuze en laag geprijsd. Uiteindelijk naar buiten met vijf artikelen (broek, twee rokjes, giletje en een paraplu… je bent toch in Engeland) voor vijfentwintig pond. Score!
Buiten gekomen scheen het zonnetje feller dan normaal en heb ik zowaar even met korte mouwen gelopen! Snel een terrasje in de zon opgezocht voor een heerlijke lunch. Het bewijs staat op de foto: met korte mouwen aan een sandwich en pineapple juice <3 In februari!! Daarna toch mijn jas weer aangedaan, want hoewel het warm was voor de tijd van het jaar was het toch nog een beetje frisjes.
Vervolgens eerst terug naar het hotel om de aankopen te droppen. Om deze reden heb ik een hotel in het midden van het centrum uitgekozen: ideaal om gedurende de dag eventjes terug te kunnen.
Toen was het tijd voor het British Museum, waar ik nog een rondleiding langs de Assyrians heb gehad. Om vervolgens richting Kentish Town te gaan om te dineren, vanwege het concert van Reel Big Fish die avond in het HMV Forum.
Het concert was geweldig! De zaal was groot en vol, 2350 man en uitverkocht. De hele benedenverdieping ging los. Zoveel publiek had ik nog nooit gezien bij Reel Big Fish. Ook de Suburban Legends hebben mij positief verrast. Dat was toch wel een feestje :) In tegenstelling tot de regels van de Britten, dat was absoluut geen feestje. Bij de entree moest ik mijn tas laten scannen op eten en drinken. Zo haalde ze een zakje uit mijn tas wat absoluut niet mee naar binnen mocht… wat het was? Een zakje kauwgom. Hahaha. Ja, echt! Bovendien viste ze ook mijn zakje paaseitjes met crunch uit mijn tas. Boohoo :( Nog meer Britse gewoontes: in de rij staan. Daar zijn ze dol op! En zo stond ik nog een half uur in de rij om mijn tas uit de garderobe te halen. Gelukkig was ik nog ruim om tijd voor de laatste metro en kon ik gewoon terug naar het hotel.


ZATERDAG
Zo zonnig als het gister was, zo grauw was het vandaag. Maar er was geen tijd om dat mijn dag te laten verpesten, dus op naar de volgende toeristische trekpleister: Greenwich. Wat jullie waarschijnlijk bekend in de oren klinkt vanwege ‘Greenwich Mean Time’ ofwel GMT. Op die prachtige meridiaan heb ik gestaan. Bovendien was ik ook nog eens op tijd voor het vallen van de bal om één uur. Een prachtige rode bal, die elke dag om 12.55u omhoog wordt gehesen en om 13.00u precies wordt laten vallen om zo de tijd aan te kunnen geven in vroegere tijden, toen er nog geen horloges en klokken bestonden.
In de middag ben ik weer even teruggegaan naar het hotel om bij te tanken van de korte nachten en lange dagen. Meteen even omgekleed want ik zou ’s avonds naar de musical We Will Rock You gaan in het Dominion Theatre. Naast het theater zat gelukkig een goede pub met fatsoenlijk eten. Dus naast mijn portie spareribs met friet had ik ook een heerlijke apple crumble als toetje <3
De musical We Will Rock You was echt geweldig! Heel energiek, gezellige liedjes en een geweldige stem van de vrouwelijke hoofdrolspeelster. Ook leuke outfits en mooie mannen met strakke blote buiken, dus dat was natuurlijk puur genieten ;)


ZONDAG
Nog snel even wat sightseeing in Londen voordat ik ’s middags naar Birmingham zou vertrekken. De weergoden waren mij goed gezind, want ik had alweer een zonnetje. En dat in de winter in Engeland! Op naar Sint Paul’s Cathedral. Een prachtige imposante kerk. Om vervolgens al wandelend over de Millennium Bridge naar het Tate Modern museum te lopen. Op deze brug had ik uitzicht op de Tower Bridge en op een heerlijk zonnetje.
Tate Modern had behalve een geweldige giftshop (boeken!) ook een mooie expositie over zonnebloempitten. Een grote hal vol met handbeschilderde stenen in de vorm van een zonnebloempit. Net echt! Jaren aan werk is daar in gestoken door de Chinese Ai Weiwei, die door deze expositie een hele Chinese stad werk heeft bezorgd.
Ondertussen was het alweer tijd om mijn tas te gaan halen in het hotel en vervolgens op de trein te stappen naar Birmingham.
Daar sliep ik in het prachtige Premier Inn hotel. De receptie doet een beetje armoedig aan. Helemaal omdat je via een computer moet inchecken en niet persoonlijk wordt geholpen. Maar de kamer was echt fantastisch en groot! Ik had zelfs een badkamer met bad en een tv met een heleboel zenders.
Na een snel diner met sushi van Marks & Spencers was het tijd om ook hier weer van Reel Big Fish te genieten in de O2 Academy. Gelukkig was deze zaal een heel stuk kleiner en intiemer. En zo heb ik de hele avond staan dansen op Suburban Legends en Reel Big Fish <3 Ook al speelden ze dezelfde nummers, het blijft toch een feestje.


MAANDAG
Vroeg uit de veren en op naar het vliegveld van Birmingham. Genoten van een heerlijk Engels ontbijt met weer een apple crumble als toetje, yum! Daarna was het nog een beetje haasten naar de gate, waar al ‘final call’ op de borden stond. Gelukkig was ik nog op tijd en kon ik mee terug vliegen naar Dusseldorf Weeze. Dit keer stond er geen georganiseerde bus en ging ik met een taxibusje terug naar Nederland, naar Nijmegen. Binnen drie uur was ik weer thuis. Het was een korte, vermoeiende, maar inspirerende en gezellige vakantie, waarvan ik erg heb genoten :)

Foto’s zijn te vinden op: http://picasaweb.google.com/Lisanka/LondenReelBigFish#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 1685
Totaal aantal bezoekers 92417

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: