Puur genieten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Puur genieten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Puur genieten!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

15 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Het wordt steeds warmer hier op dit zonnige eilandje. Lekker, denk je? Nou, warm was het al en nog warmer staat gelijk aan een broeierige zomerdag in Nederland. Niet zo fijn dus. Maar ik mag niet klagen, want het is hier tenminste elke dag mooi weer. Ik blijf genieten van de temperatuur en de zon hier. Wel apart trouwens, het heeft al weken niet echt geregend. Je merkt echt dat het droger wordt, het beetje groen wat er was, is nu aan het verkleuren richting geel en bruin.

Zaterdag ben ik met Trinke gaan shoppen in Philipsburg. De bedoeling was eigenlijk om naar het strand te gaan, maar ja, Sint Maarten kent ook wel eens off-days. Het was bewolkt en niet echt strandweer, dus we bleven in de stad hangen. Nog een mooie trui gekocht voor mezelf (alsof ik die hier nodig heb, haha) met Sint Maarten op de voorkant. Een mooi aandenken :) Verder gekeken naar fatsoenlijke paardrijschoenen. Denk aan een type wandelschoen a la Timberlands. Wel een hoop schoenen gezien, maar helaas net niet goed genoeg. Ik blijk erg kieskeurig bij het kopen van schoenen, haha. Te laag, te hoog, te zwaar, te breed, te klein, te groot, en dan heb ik de kleurkeuze maar aan de kant geschoven, want anders vind ik al helemaal niets ;) Het leuke van shoppen hier is dat je lekker kunt afdingen. Zo kon ik nieuwe Timberlands van 180 dollar meenemen voor 100 dollar… LOL, dat is nog eens een hoop korting. Alsnog te duur natuurlijk, maar grappig was het wel.

Zondag was het wel een hele mooie dag en ben ik lekker gaan snorkelen in Cole Bay. Echt hele mooie vissen zien zwemmen. Alle kleuren van de regenboog kwamen wel voorbij. En een hoop zeesterren ook. Met hele lange zwarte stekels. Mooi om te zien, maar erg pijnlijk om in te staan, haha. Verder nog geprobeerd om bruin te worden, maar mijn melkflessen huidje wil niet echt van kleur veranderen. Althans, voor mijn doen ben ik heel bruin, maar ik weet zeker dat ik in Nederland de witste ben van de familie ;)

Op mijn werk is het ook heel gezellig! Veel aanspraak, ook van de lokale bevolking, ofwel niet zulke slimme Antillianen. Bij binnenkomst heb je meteen al door dat ze je proberen te versieren. Mannen zijn ook helemaaaal niet subtiel met hun ogen, haha. Dan proberen ze je te vleien met zeggen dat je er leuk uit ziet. En het brutalere soort zegt meteen ‘ik hou van je’ en ‘ik weet dat je me wel ziet zitten’. Hmm, ja. Gewoon lik op stuk geven. Zo was er een man die zei “ik hou wel van zo’n type vrouw, lang en mooi”. Waarop ik antwoordde: ‘dat is nou ook net mijn type vrouw’. Whahaha. Toen was ie stil ;) Maar nee, ik heb dus nog geen Antilliaanse man versierd. Wat trouwens grappig is: het succes van de man hier kun je bepalen door te vragen hoeveel kinderen ze hebben bij hoeveel verschillende vrouwen! Dat aantal moet toch wel op drie uitkomen, anders is het een Antilliaanse loser. LOL :D

Dinsdag ben ik na mijn werk naar Philipsburg gegaan om nog even lekker een frozen drink (vergelijkbaar met een slush puppie) te slurpen op de boardwalk. Om daarna Sophia op te halen van haar werk, want we gingen samen naar de film (New in Town). Nou, niet zo heel erg spectaculair, maar wel erg gezellig! Het grappige is dat de film nu de bioscoop al weer uit is. Hij heeft welgeteld één week gedraaid. Je weet hier dus nooit wát er in de bioscoop komt en hoe lang de film zal draaien. Wel apart. En toch ga ik bijna elke week naar de film ;) Eindelijk iets wat wel goedkoop is op dit eiland!

Het weekend daarop was het Pasen en dus had ik vier dagen vrij! Goede Vrijdag is hier namelijk een officiële feestdag. Zaterdag ben ik dus lekker naar het strand geweest met Trinke om te gaan snorkelen. We hadden Baie Rouge uitgekozen. Helaas niet zo heel veel vissen gezien, maar de vissen die we zagen, kwamen erg dichtbij. Verder heb ik ook een lekker kleurtje gekregen. In andere woorden: ik ben verbrand. Eigen schuld, had ik me maar in moeten smeren. Aan de andere kant word ik er wel bruin van en heb ik de kans om bruiner terug te komen dan bovengenoemde familie, haha ;)

De foto’s van bovenstaande activiteiten zijn te vinden op: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SXMWeek22#

Maandag hebben Trinke en ik een quad gehuurd. Hier noemen ze dat ook wel ATV (All Terrain Vehicle), wat een beter passende naam is, want hier kom je echt allerlei soorten wegen tegen (van asfalt tot zand). Dit is wel een van de gavere dingen die ik hier gedaan heb! Het is echt gaaf om voluit te gaan op de rechte wegen. Ik vermoed dat ik rond de 90 km/h heb gereden, al zegt de verhuurder dat ie veel harder kan. De kilometerteller deed het helaas niet meer, dus de precieze snelheid moet ik jullie schuldig blijven. Maar hard was het wel. En gaaf! Het leek een beetje op mijn parachutesprong, met flubberende wangen ;)
Ook de off-road wegen waren geniaal. Een sportBH was geen overbodige luxe geweest. Wat een gehobbel! En wat een uitdaging… want de wegen op de kaart bleken in het echt niet te bestaan en keren op een heuvel vol met keien is ook niet ideaal ;)
Op een gegeven moment waren we gestrand in Marigot, want Trinke’s quad wilde niet meer starten. En NEE, de benzine was NIET op. Pfff. Alsof blonde vrouwen meteen dom zijn. Haha ;) De verhuurder gebeld die ons kwam ophalen en voorop reed om Trinke’s quad in te wisselen voor een nieuwe.
Kortom, een dag heel genoten vol Sint Maartense perikelen en vele mooie uitzichten! Ik heb er een speciaal fotoalbum aangewijd met een stuk of honderd foto’s. Een goedmakertje voor de weinige foto’s van afgelopen weken.
Geniet van alle uitzichten: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SQuadRijden3#

  • 16 April 2009 - 07:37

    Tante Karin:

    Hoi Lisanka,

    Het blijft prachtig dat eiland. Geniet er nog maar lekker van die laatste weken.
    Hier is het trouwens ook al een week geweldig weer, dus wij zijn ook allemaal bruin gekleurd en blijf jij waarschijnlijk toch de witste.

  • 16 April 2009 - 18:17

    Poelekie De Vries:

    Whoo! Dat quardtochtje was niet misselijk zeg! Da's nog eens wat anders dan de Holterberg! :-)

  • 17 April 2009 - 17:47

    Tante Rina:

    Hoi Lisanka,

    Ben je de dagen al aan het aftellen?
    Jij misschien niet maar je ouders wel denk ik.
    Wat een mooie foto's. Zo krijg je een goede indruk hoe het eiland er uit ziet.
    Veel plezier nog en geniet ervan die laatste weken.

  • 18 April 2009 - 17:32

    Tante Marja:

    Nou je beleeft wel wat die laatste paar weken, ben benieuwd of het in Belgie ook zo zal zijn.

    Groetjes van ons allemaal

  • 23 April 2009 - 13:26

    Merel Mookhoek:

    Zo te zien ben je al een stuk bruiner dan ik hoor! :) Het lijkt me trouwens echt heel gaaf om een tijdje als dierenartsassistente/ receptioniste te werken. Het ziet er naar uit dat je voorlopig niet terugkomt, geloof ik! Ik zit een beetje tegen mijn scriptie aan te hikken, verder gaat alles prima met mij :)

    Groeten!

  • 23 April 2009 - 13:28

    Merel:

    Oh, lees de andere reacties en je blijft dus toch niet voor eeuwig in het paradijs... Nouja, hier is het hopelijk straks nog steeds mooi weer, dan is de overgang minder groot. Ik ga Lonneke eens mailen, kijken of we alsnog die afsluitende borrel/ strandrit zullen gaan maken :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 92457

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: