Dieren blijven leuk <3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Dieren blijven leuk <3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Dieren blijven leuk <3

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

04 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Niet bang zijn, ik leef nog! Het is een goed teken dat jullie weinig van mij horen, dat betekent dat ik het hier erg naar mijn zin heb :) Ik heb echt een ommekeer gemaakt. De eerste vier weken die ik had gingen niet snel genoeg voorbij en nu zit ik hier al bijna vijf maanden en gaat de tijd veel te snel, haha!

Ik heb ook nog leuk nieuws: ik heb een nieuwe baan!
Ik had een vacature gezien in de krant voor receptioniste bij een dierenkliniek. En gezien mijn opleiding, past dat wel in mijn straatje. Nadat ik had gesolliciteerd had ik weinig gehoord, maar ineens kwam daar een telefoontje of ik een dagje kon proefdraaien. Dat is nu drie weken geleden en sinds die dag ben ik nooit meer weggegaan. Het was echt een succes :D
Op dit moment ben ik behalve receptioniste ook nog dierenartsassistent. Ik help met alles mee in de kliniek. Erg gaaf! Wat dat betreft is Sint Maarten wel een stukje fijner dan Nederland… er zijn hier minder regels, of de regels zijn er wel, maar ze worden minder nageleefd. (Zo heeft de politie van de Nederlandse kant van dit eiland nog geen blaastest en kunnen ze dus niet op alcohol controleren… terwijl het schijnbaar wel verboden is om met alcohol op achter het stuur te zitten. Hoe primitief!) Wat ik dus wil zeggen, ik ben hier assistent zonder diploma, gezien ze de opleiding dierenartsassistent hier helemaal niet kennen. Afgelopen week mocht ik dus mijn eerste castratie uitvoeren! Bij een kat welteverstaan ;) Vrij simpel, gewoon een kwestie van de ballen er uit snijden, haha! Elke Antilliaanse vent die mij nu lastigvalt heeft een probleem, haha :P
Wisten jullie trouwens dat honden ook SOA’s kunnen krijgen? Ja, ik wist het ook niet. En de meneer die met zijn soa-besmette-hond langs kwam bleef bij hoog en laag beweren dat zijn hond geen seks had gehad… zou ik moeten zeggen ‘zo hond, zo baas’? ;)
Verder kunnen honden ook snurken. Nog erger dan mijn papa, hihi! Dat komt omdat sommige hondenrassen een wat platgeslagen hoofd hebben en dus moeite hebben met ademhalen. Als ze dan verdoofd zijn, dan komt de snurk ineens naar boven.
En ik heb een nieuw vriendje! Eentje met heel veel haar <3 Eigenlijk is het een meisje en ze heet ‘Oops’. Oops is een chihuahua, een klein hondje, zo groot als mijn schoen, vandaar ook de naam. Een verkeerde stap en het is oops ;) Maar ze is echt zo schattig, echt een miniatuurhondje. Ze kan namelijk alles zelf, zelfs traplopen. En oh wee als je haar in een tas onder je arm neemt… nee, ze kan heel goed voor zichzelf zorgen :)
Zo kwam ik er dus ook achter dat er belachelijke producten voor honden bestaan. De tas onder de arm is dan nog wel redelijk bekend, maar wist iemand dat er nagellak voor honden was?! En dat je ook een buggy voor je hond kunt kopen?! Een hond heeft toch niet voor niets vier poten? LOL. Tsja, en dat het gemaakt is, betekent dus dat er behoefte aan is, en dat is nog wel het trieste ervan. Gelukkig doet Ome Hans het een stuk beter met zijn hondjes. Die gaat gewoon op speurtraining, iets wat hond-eigen is! Super :)

Verder gaat het leven hier gewoon zijn gangetje. Ik werk veertig uur per week en daarna probeer ik in het weekend om op het strand te liggen om mijn bruine kleur niet te verliezen :P
Oh, en afgelopen week heb ik weer salsa gedanst! We gingen met een hele groep Nederlanders salsa dansen en die bleken het allemaal nog niet te kunnen. Dus ben ik op een andere dag terug gegaan toen er een gevorderde les was. Oei. Dat was pittig! Maar wel uitdagend. Zo heb ik twee uur lang salsa staan dansen! Dat zijn nog eens lessen ;)

Foto’s maken schiet er tegenwoordig bij in, maar ik heb nog wel enkele plaatjes voor jullie kunnen schieten: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SXMWeek20#


  • 04 April 2009 - 16:33

    Tante Marja:

    Hoi,

    Ja, ja wat vliegt de tijd voorbij he, ik kan me nog herinneren dat je misschien met de kerst in Nederland zou zijn. Maar je hebt de smaak gewoon te pakken.

    Wel gaaf hoor zo opeens dierenarts assistente, je zal er een hoop ervaring op doen. Full time werken is trouwens best pittig denk ik met die temperaturen.

    Tot ziens maar weer, groetjes

  • 04 April 2009 - 16:45

    Regina:

    Ok, Oops! is met stip mijn nieuwe favoriete hond, je kunt aan de foto al zien dat het een pittig typje is. Nu zijn chihuahua's dat wel vaker, dus ik snap niet precies hoe mensen ze zo rustig in die draagtassen (belachelijke dingen!) krijgen. Salsa is echt super, ik heb het helaas al lang niet meer gedaan (dansschool hief zichzelf op), maar ik heb altijd enorm veel lol gehad! Als ik nou als "heer" oefen, doen we dan eens een dansje als je terug bent? ;-)

  • 04 April 2009 - 21:00

    Ome Hans:

    Hoi Lisanka,
    leuke job heb je nu.
    Nog steeds goed om te horen dat het goed met je gaat. Oops is een heel leuk speelkameraadje voor Spikey en Chiara. Kan ze leren speuren ook, ook leuk voor mij, Spikey sleurt me nu het halve bos rond als hij aan het speuren is,met Oops zal dat wat makkelijker zijn.Wanneer was je van plan om terug te komen eigenlijk??
    groetjes en nog veel plezier.
    Hans en Ariane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 92464

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: