Nu doet ie het wel hoor! (Heineken Regatta) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Nu doet ie het wel hoor! (Heineken Regatta) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Nu doet ie het wel hoor! (Heineken Regatta)

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

16 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Het leven gaat hier gewoon zijn gangetje, net zoals in Nederland. Met een verschil van dertig graden Celsius, dat wel! Al is het ondertussen in Nederland ook al wat opgewarmd, toch heb ik helemaal geen heimwee naar de Nederlandse temperaturen. Ik zeg het elke keer weer, maar het weer hier is echt heerlijk. Ik ben een echt zomermens en voel mij helemaal op mijn plekje.

Afgelopen weekend was het Heineken Regatta hier op Sint Maarten. Een groot botenevenement waarbij verschillende teams van over de hele wereld drie dagen gaan racen. Maar uiteindelijk gaat het toch meer om de gezelligheid, want elke avond is er een groot feest met beroemde artiesten.
Vrijdag kwamen Youthwaves en CaRiMi. Blijkbaar heel bekend, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord. Het was echt heerlijk om weer bij een concert te zijn. De sfeer van live muziek, wat heb ik dat gemist! Ik heb echt staan genieten <3
Verder had Sophia sjans met , wat uiteindelijk bleek, de toetsenist van CaRiMi. Op die manier kwamen we goedkoop aan alcohol (hup, nog een tequilla shotje), in de VIP bus en uiteindelijk backstage met de toegeworpen passen. Haha, wat een ervaring! Verder niet veel mee gedaan, want om half twee waren ze nog niet klaar met spelen en ik moest om half zes weer op voor mijn werk. Een nachtje doorhalen is niet aan mij besteed ;)
Zondag ben ik weer naar het Heineken Regatta feest geweest. Dit keer zag ik Orange Grove en The Wailers live. Weer geen idee wie het waren, maar de oudere generatie (lees: pap en mam), wisten mij te vertellen dat The Wailers de band was die met Bob Marley samen speelden. Ja, die ken ik dan wel ;) Reggae, man. Heerlijk genoten onder het genot van een Malibu pineapple <3

Verder wordt het traditie om elke woensdagavond naar de bioscoop te gaan. Het is namelijk elke woensdag Ladies Night, en dus maar 4 dollar per film. Een koopje! De afgelopen twee woensdagen ben ik naar Slumdog Millionaire (aanrader!) en Not Easily Broken geweest.

Natuurlijk is het jullie vast al opgevallen dat het gisteren vrijdag de dertiende was! En normaal ben ik niet zo bijgelovig, maar dit keer had ik toch echt pech. Met mijn hoofd kwam ik langs een staaldraad (van de hooiruif) en zat er zo een gat in mijn hoofd. Eek, bloed! Toch maar even naar de dokter geweest, maar het was gelukkig niet zo ernstig. Schoongemaakt en wat antibiotica poeder er op en het advies om maar een dagje rust te houden en mijn hoofd droog. Dat was balen, want ik wilde net mijn haar wassen, haha. Zo te voelen is de wond nu dicht, maar mijn hoofd is nog niet helemaal pijnvrij, dus ik doe het dit weekend ook maar rustig aan.

Vrijdag nog een karaoke feestje gehad, want Maartje en Trinke vierden hun verjaardag. Lekker genoten van mensen die konden zingen en voornamelijk mensen die niet konden zingen (lees: maartje, trinke en ik, haha!). Gelukkig waren er niet veel mensen om ons drama te aanschouwen, maar we hebben wel veel lol gehad :)

Zaterdag lekker op het strand gehangen. En gelukkig maar, want zondag en maandag was het echt hondenweer. Volgens mij willen de weergoden mij laten weten dat ik niet te vanzelfsprekend over de zon mag denken, en Nederland in gedachten moet houden, want het hoost al twee dagen lang. De hele dag grijs en grauw en geen zon gezien! Boehoe. Maar ach, dat is bij ons misschien een paar dagen en bij jullie de hele winter lang, haha ;)

Zondag ben ik eerst met Jessica en haar oppaskindjes naar "Childfest" geweest, een jaarlijks festival voor... je raad het al: kinderen! Maar ook grote kinderen (lees: ik) waren welkom en ik heb ook nog wat leuke activiteiten gedaan ook :D
's Middags was het chillen onder de palapa met EEN VEST AAN want het was zowaar koud, haha!

Natuurlijk ook weer het nodige beeldmateriaal: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SXMWeek16

  • 17 Maart 2009 - 07:58

    Ome Hans:

    Hallooo,
    je bent wel een beetje aan het knoeien geloof ik met je berichten.
    ik denk dat ik hem nu voor de 6e of 7e keer binnen heb gekregen, maar goed, beter teveel als helemaal niet.
    Ik merk dat je het nog steeds naar je zin hebt, geniet er nog maar even van want voor je het weet is het tijd om te gaan.
    Nog veel plezier dan maar.
    groetjes ome Hans.
    ps ik ga straks weer speurhonden training doen met Spikey, lekker in de Heemskerkse duinen, met tjilpende vogels om me heen,prachtig gewoon.

  • 17 Maart 2009 - 17:24

    Fabian:

    Nooit geweten dat er zo'n groot feestbeest in mijn kleine zusje zat...! :D

  • 17 Maart 2009 - 20:56

    Tante Marja:

    Hoi Sanka,

    Of is die naam niet meer geldig.
    Je hebt het nog steeds naar je zin daar in het zonnige en warme Sint Maarten, maar ja voor je het weet zit je weer in Nederland of in de buurt daarvan (Belgie) en daar is de temperatuur een stuk minder.
    Volgens mij heb je momenteel de tijd van je leven, geniet nog maar en tot horens of schrijvens maar weer.

    Groetjes

  • 02 April 2009 - 11:00

    Merel:

    Hoi Lisanka, ik heb alles weer eens bijgelezen en het klinkt goed! Ik moet zeggen dat naar NL maatstaven het weer hier nu prachtig is, maar ik geef je groot gelijk dat je op Sint Maarten blijft, want het is echt opvallend hoeveel energie een mens krijgt van wat zon en licht! We moeten maar eens kijken of we nog een 'reunietje' met Lonneke kunnen regelen als je terugkomt (over 5 jaar ;)). Met zoveel tijd ertussen hebben we iig allemaal wat te vertellen :)

    Veel plezier daar,

    Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 92465

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: