Sanka! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Sanka! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Sanka!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

01 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Wat hoor ik nou? Ben ik omgedoopt tot feestbeest? Volgens mij valt dat wel mee, al beleef ik erg veel lol op dit eiland :) Ik heb ook al een nieuwe identiteit aangenomen. Mijn nieuwe naam is ‘Sanka’. Tot grote hilariteit van de Antilianen hier, want sanka betekent kont in Papiamento! Haha. (Daar hadden papa en mama vast niet bij stil gestaan bij het bedenken van mijn naam ;)) Iedereen noemt me nu dus Sanka, wat ik stiekem ook wel erg grappig vind. Valerie (de jongste dochter van Alexandra) kan mijn naam nog niet helemaal uitspreken, dus voor haar was ik al Sanka vanaf dag één. Maar nu is het ook aangeslagen bij alle andere mensen hier.

Naast leuke dingen doen, werk ik ook hoor! Afgelopen zaterdag en van dinsdag tot en met vrijdag was ik weer op Seaside om te helpen met de paardjes. Behalve paardrijden was ik ook bezig met het vermaken van een berg kinderen. Afgelopen week hadden zij namelijk vakantie en was er een vakantieweek georganiseerd waarbij de kinderen de hele week werden bezig gehouden met de natuur, paarden, strand en leuke spelletjes. Vanaf het moment dat ik bij de kinderen was werd ik omgedoopt tot ‘teacher’, dus de hele week was het ‘teacher, teacher ‘. LOL. Kinderen zijn echt leuk! Ik merkte dat ik daar weer heel erg gelukkig van werd. Zo jong en speels. Waarschijnlijk vind ik het zo leuk omdat ik gewoon een beetje jaloers ben. Zo onbekommerd lekker kunnen spelen.

Nu weer terug naar de leuke dingen. Zondag was er carnaval op het Franse deel. Tegelijkertijd met carnaval in het zuiden van Nederland. Alleen mijn carnaval was veel gaver, niet hossen&zuipen, maar een vrolijke parade van heupwiegende Antilianen. Het was echt super om te zien. Allemaal in fleurige outfits met tropische muziek en kontschuddende dansjes. Zo leuk om dat eens mee te kunnen maken. Het heeft wel wat weg van het zomercarnaval wat in Rotterdam altijd is.

Woensdagavond was het weer Ladies Night, dus lekker wezen eten bij Lal’s (echt zooo lekker) en na afloop weer naar de bioscoop. Dit keer de film Confessions of a Shopaholic. Wat een mutsenfilm, maar gelukkig zat er een lekker ding in en een liefdesverhaal <3 Ik kan me het boek nog herinneren (van Sophie Kinsella), maar die had ik na dertig bladzijdes weggelegd omdat de hoofdpersoon zooo dom was (dingen blijven kopen terwijl ze al vijftienduizend dollar schuld had) en mutserig deed. Gelukkig was dat binnen tien minuten al voorbij gekomen in de film, dus daarna was het genieten van het mooie mannen uitzicht, haha ;)

Vrijdagavond weer uitgeweest met Sophia, Letty en Michel. We begonnen weer bij Bliss, want daar mochten we gratis naar binnen en gratis drinken voor twaalf uur! Lekker genoten van een sex on the beach en een Malibu Pineapple. Lang leve de cocktails ;) Na afloop weer naar de Soggy Dollar Bar gegaan, want daar schijnt het altijd gezellig te zijn, al hangt het een beetje af van de DJ. Weer geëindigd in de stripclub, want ook Letty moest gedoopt worden tot de uitgaanswereld van (Antiliaanse) mannen. Ook Letty had het idee dat ze het zelf beter kon (haha) en wij vrouwen zaten lekker te kibbelen over de niet zo mooie hoofden, lelijke schoenen, geen beste uitstraling en het feit dat ze niet konden paaldansen, terwijl Michel natuurlijk gewoon zat te genieten, haha. Wat kunnen vrouwen toch moeilijk doen :P

Zaterdag zijn we lekker naar het strand gegaan, Simpson Beach bij Karakter. Samen met Sophia, Maartje, Letty, Jenny, Frank en Randy lagen we lekker te genieten in het zonnetje. Op zo’n moment besef je wel dat je eigenlijk niet meer terug wilt naar Nederland en haar prutweer. Maar dat hoeft gelukkig ook niet, want ik blijf hier nog wel even genieten van de zon en de warme blauwe zee <3

Foto’s zijn te vinden op: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SXMWeek14#

  • 01 Maart 2009 - 13:27

    Kim:

    Hey miss Kont ;-)
    Ooh wat ben ik jaloers op je zeg!!! Dat heb je toch weer allemaal mooi voor elkaar! Maar wat gaat de tijd snel of niet. Nog 2mnd te gaan meis!!! Geniet er van!!
    Dikke knuffel Kim xoxo

  • 01 Maart 2009 - 13:59

    Tante Marja:

    Hoi Sanka,

    Ja ook ik ga je even zo noemen, en een feestbeest ben je volgens mij nog steeds.
    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt, geniet er nog maar van, want voor je het weet zit je in Belgie en daar is het weer net zo prut als in Nederland.

    Met Astrid gaat het gelukkig al weer wat beter.

    groeten van ons allemaal hier uit het druilerige Beverwijk.

  • 02 Maart 2009 - 21:15

    Kimberly:

    sorry Sanka dat was ook mijn eerste gedachte toen je je voorstelde :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 799
Totaal aantal bezoekers 92462

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: