En we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis...

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

18 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Poe, ik moet nou even hard in mijn geheugen graven om te bedenken wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen week. ’s Ochtends ben ik meestal op de computer aan het werk. Klikken voor centjes ;) ’s Middags vertrek ik dan richting Lucky Stables om daar samen te gaan koken en eten en spelletjes te doen met Trinke en Sophia. Soms komen Maartje en Kady ook even kijken. Ik ben helemaal verslaafd aan “boonanza”, een spel waarbij je bonen moet verbouwen. Gelukkig hoef ik ze niet op te eten, anders zou ik zeker weten verliezen, haha. Het andere spel wat we doen is JungleSpeed, met die totempaal dus. Maar daar ben ik nog niet zo goed in.

Woensdag hadden we besloten om er een Lady’s Night van te maken. Eerst gingen we met zijn allen (Christel, Trinke, Sophia en ik) naar Lal’s, een Indiaas restaurant aan het water van de Simpson Bay Lagoon. Dit is echt mijn favo restaurant geworden! Ondanks dat het eten eigenlijk in zijn mildste vorm nog iets te pittig voor mij is, haha. Maar het is echt lekker én heel goedkoop! Voor 15 dollar heb je een hoofdgerecht met rijst en brood (nan), een drankje en wat fooi. Dus hier zal ik nog vaak te vinden zijn :D

Verder heb ik nog een nieuwtje. Ik werk weer bij Lucky Stables. Sort of. Roderick vroeg of ik weer terug wilde komen (er was net een meisje weggegaan). Aangezien het de laatste tijd weer erg gezellig is op stal (Christel en Sophia werken er, hihi), leek het mij wel een goed idee. Alleen wilde ik geen vijf dagen in de week werken (dat viel me toch echt zwaar, *schaam*), dus nu werk ik er in ieder geval een dag in de week. Afgelopen vrijdag was ik dus aan het werk en heb ik in een dag negentig dollar verdiend aan salaris en fooi. Niet slecht dus ;)

Vrijdagavond zijn we weer uitgegaan (ik word nog eens een feestbeest, haha). Eerst met Christel, Michel, Sophia en Letty naar de Sunset Beach Bar. Daarna richting de Bliss, want daar hadden vrouwen gratis entree en gratis mixed drinks tot twaalf uur. Gezien deze drankjes normaal 12 dollar per stuk kosten op deze plek, hebben we er aardig wat van achterover geslagen in een uurtje tijd. Ik zat braaf aan de fruitpunch, want ik was BOB (ofwel: de lul).
Ondertussen had Letty alweer wat jongens (Nederlandse stagiaires) opgescharreld en zijn we daarna naar de Soggy Dollar Bar gegaan om daar lekker met ze te ouwehoeren en te dansen. Het is wel grappig hoe je steeds meer mensen leert kennen en die dan ook overal tegenkomt! Zo kwam ik laatst Frank weer tegen bij het boodschappen doen en Sjors (een van die Nederlandse stagiaires) toen ik in de auto op weg was naar Cole Bay. (En hij met zijn stoere Jeep voorbij scheurde).

Zaterdag zijn we met Trinke, Sophia en Kady naar Philipsburg gegaan om te shoppen. Dramatisch natuurlijk, maar wel heel gezellig! ’s Avonds lekker bij mij wraps wezen maken. Erg geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar :)

Zondag gingen we met een clubje (Trinke, Sophia, Maartje, Kady en ik) naar het strand. Dit keer hadden we voor Happy Beach gekozen. Nou, dat bleek nog een hele onderneming. Door de jungle van Sint Maarten om op het strand te komen. Maar dan heb je ook wat! Prachtig strand en rustige zee. ’s Avonds besloten om maar weer bij Lal’s te gaan eten omdat het zo ontzettend lekker is!

Maandag ben ik met Christel en kleine Anaïs gaan zwemmen bij Le Gallion. Dit strand wordt ook wel ‘baby beach’ genoemd, en nu snap ik waarom! Er is een heel groot gedeelte ondiep water (ongeveer tot je knieën), waardoor kinderen er veilig kunnen spelen. Normaal gesproken heb je een meter ondiep en dan ineens heel diep water. Ook een ideaal strand voor mij, want dan kan ik niet kopje onder gaan in de hoge golven, haha ;)

Dinsdag ben ik weer bij Trinke, Sophia en Maartje gaan eten. Het is eigenlijk vaste prik. Kady kwam ook nog even langs om spelletjes te doen.

Vandaag is het woensdag en moet ik sowieso weer richting Cole Bay, omdat mijn auto op inspectie moet. Spannend. Ik heb er al twee krassen ingemaakt, oops. Maar ja, de auto zat al vol met deuken en krassen dus het zal vast niet opvallen, haha ;) Daarna natuurlijk weer eten bij Lucky Stables. Ik had er beter kunnen blijven wonen, want ik kom er zowat elke dag ;) (Al zit ik hier veel beter, want ik heb internet, airco, een zwembad en alles voor mezelf <3 Dus ik heb totaal geen spijt dat ik ben verhuisd!)

Verder heb ik een heleboel nieuwe foto’s! Alle mensen waar ik het over gehad heb staan er op, dus dan kunnen jullie ook een beeld vormen bij de gezelligheid hier ;)
http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SXMWeek13#

  • 18 Februari 2009 - 12:13

    KimD.:

    Lisanka het feestbeestje!!!
    Btw, ik doe nu het digitaliseringsopdracht bij de knhs voor mijn afstuderen, provincie gelderland :D leuk leuk... Zijn net twee weken bezig. Nog tips ;-)
    Knuff Kim

  • 18 Februari 2009 - 13:40

    Jade:

    Hey meissie, wat een geluk allemaal! Begin bijna jaloers te worden :p hahaha.
    Ik moet nu nog scriptie afronden en stage lopen pff en jij in het lekkere weer... meissie we spreken elkaar snel weer eens

  • 18 Februari 2009 - 14:00

    Tante Marja:

    Tsjonge jonge, wat maak jij er een feest van, fijn trouwens dat je weer een beetje kunt bijverdienen want je voorraad geld zal toch een keer opraken.

    Geniet nog maar daar van het zonnige Sint Maarten.

    Groetjes uit Beverwijk

  • 18 Februari 2009 - 16:12

    Ome Hans:

    Hoi Lisanka,

    ik hoor het al weer, ongezond eten en zuipen ...... en dan zeuren dat je weer ziek bent!!! Een beetje weerstand kweek je zo niet, maar de zon zal veel goed doen.
    Wanneer kom je nu meedoen met de speurhonden training met Spikey??
    Nou we wachten wel tot je het keer
    zat bent daar en verlang naar die heerlijke koude regen en natte sneeuwbuien hier. Geniet maar lekker!

    groeten Hans en Ariane

  • 21 Februari 2009 - 13:34

    Karin:

    Hoi Lisanka,

    Ik ben benieuwd of je ooit nog terugkomt, het klink allemaal geweldig leuk. Een vaste baan met beperkte vakantiedagen past op dit moment niet erg bij jou.
    Volgens mij ben je trouwens wel al heel bruin geworden. Je bent niet meer zo'n melkfles.
    Veel plezier en groetjes.
    Tante Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 92472

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: