Het leven dat is een groot feest! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Het leven dat is een groot feest! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Het leven dat is een groot feest!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

09 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Nog steeds een glimlach op mijn gezicht! Ik zit hier heerlijk en zou nog steeds niet met jullie willen ruilen. Het zonnige leven bevalt me echt een stuk beter dan de kou en sneeuw waar jullie nu waarschijnlijk in zitten. Ik moet vaker gaan overwinteren, het doet me echt goed ;)

Terugkomend op mijn vorige bericht: ik ben hard op zoek gegaan naar werk op het eiland. Helaas is dat hier niet makkelijk. Op het moment ligt het toeristen seizoen namelijk op zijn gat. Door de kredietcrisis in Amerika komen er veel minder toeristen naar het eiland. En de toeristen die hier komen, geven minder geld uit. Aangezien de economie van dit eiland bijna volledig op toerisme draait, betekent dat voor het eiland een slecht jaar. En met een slecht jaar hebben bedrijven geen geld om mensen aan te nemen. Dus zit ik hier nog steeds zonder werk. Op het moment is dat dus geen probleem omdat er via Nederland toch nog wat geld binnenkomt. Nee, niet via papa&mama, ik hoor het jullie wel denken ;)

Verder was ik dus naar de tandarts geweest wat mij dus nog dagen kaakpijn had opgeleverd. Met eten voelde ik mij net een baby. Doordat ik spierpijn had in mijn kaak kon mijn mond niet ver open en ging eten erg moeizaam. Ik hoefde nog net niet gevoerd te worden ;) Het gaat nu een stuk beter, gelukkig geen pijn meer en het is ook niet meer gevoelig. Het was dus een goede actie om de ontstoken zenuwen te verwijderen.

Ik heb ook een heerlijk weekend achter de rug.
Vrijdag ben ik met Sophia en Trinke naar Jimbo’s gegaan. Een restaurant waar we een heerlijke tortilla verorberd hebben. Daarna zijn we met een hele groep naar Karakter geweest. Dit is overdag een strandtent, maar elke eerste vrijdag van de maand is daar een strandfeest. Zo stond ik dus met mijn voetjes in het zand en een cocktail in de hand te dansen op de muziek van DJ Outkast. Het mooie weer komt dan echt goed uit, want je staat gewoon lekker buiten in een shirtje zonder het koud te hebben. Het is echt gewoon puur genieten hier.

Zaterdag ging ik met Kady naar het strand (Kimsha Beach) en werden we uiteindelijk vergezeld door Christel, Michel, Anaïs, Sophia en Trinke. Voor boekjes lezen en zwemmen was geen tijd, want we konden niet ophouden met kletsen, haha. Op het strand had ik een gesprek met Michel dat ik nog nooit naar een stripclub was geweest. Hij was helemaal verbaasd. Nu moet ik uitleggen dat Michel uit Venezuela komt en het in deze cultuur (Zuid-Amerikaanse cultuur) heel normaal is om na het uitgaan nog naar een stripclub te gaan, omdat deze langer open blijven dan de kroegen. In Nederland is dat toch niet zo gebruikelijk. Ik zou niet eens weten waar ik in Nederland een striptent kan vinden, haha.
Jullie raden het al… ik moest er aan geloven.
’s Avonds gingen Michel, Sophia en ik dus op stap! Michel wilde ons wel eens wat meer van het eiland laten zien wat betreft het nachtleven. We begonnen bij Lady C, een bootbar, letterlijk op een boot op het water (@pap&mam: dat is waar wij moesten verzamelen toen we met de Bluebeard naar Anguilla gingen). Jammer genoeg was het daar niet zo druk, dus gingen we al snel naar de volgende tent: Soggy Dollar Bar. Vaste prik eigenlijk voor de Nederlanders op het eiland, dus daar was ik al eens geweest. Echt spectaculair was het niet en al snel verlieten wij ook deze plek.
De volgende stop was het casino in Maho. Hier op Sint Maarten krijg je in een casino onbeperkt gratis drinken, zolang je aan het gokken bent. (Slimme strategie! Dronken mensen gokken meer.) Wij dus vijf dollar ingewisseld (haha, we blijven zuinige Nederlanders!) en hebben ons een half uur vermaakt met gratis cocktails aan de roulette tafel. Uiteindelijk gingen we met vijf dollar meer naar buiten. Dat is nog eens mooi uitgaan ;)
Daarna gingen we naar Bliss, een luxe discotheek waar je normaal $15 entree moet betalen. Aangezien Michel op het eiland een hele hoop mensen kent (plus heel macho is en dus ook veel voor elkaar krijgt, haha) konden wij dus gratis naar binnen! Het is echt een hele mooie plek, half buiten, half binnen en er is zelfs een zwembad in de disco! Onvoorstelbaar. Daar zijn we wel even geweest en hebben we lekker kunnen dansen.
De avond eindigde dus bij een stripclub, ik weet de naam niet eens meer. Het zat boven Ric’s Place (@pap&mam: daar waar we moesten verzamelen voor de Random Wind). We hadden onderweg een flyer gekregen van deze club, en tegen inlevering hiervan kregen we een gratis drankje. Ja, dan is de keuze niet moeilijk, aangezien drinken op zo’n plaats heel duur is.
Ik zal maar niet teveel uitwijden over wat ik daar gezien heb, haha. Oké, vooruit, speciaal voor alle lezers die nog nooit in een stripclub zijn geweest ;)
Bij deze club was er een groot langwerpig laag podium met een aantal palen. Om dit podium heen stonden banken waar je lekker kon loungen en kon genieten van alle voorbij dartelende vrouwen. Om de vijf minuten kwam er een nieuw meisje het podium op die haar dansskills mocht laten zien. Ze konden niet eens allemaal paaldansen (alleen een enkeling), dus ze stonden gewoon wat te kronkelen om een paal (hey, dat kan ik ook nog wel?! ;)) terwijl ze ondertussen wat kleren uittrokken en vieze oude mannetjes dollar briefjes in hun string lieten stoppen. Het leuke hier is, is dat je niet alleen maar magere vrouwen met siliconen ziet, omdat Antilianen wel van wat extra vlees houden. Ik moet zeggen dat ik het een erg leuke ervaring vond en zeker wel voor herhaling vatbaar ;)

Zondag was ik natuurlijk erg brak. Ik was pas om half vijf thuis en om zeven uur weer wakker. Het ochtendmens in mij is er echt niet uit te krijgen. Christel is toen lekker bij mij komen ontbijten met een uitsmijter (yum!) en daarna hebben we lekker bij haar thuis zitten relaxen. We wilden eigenlijk naar Philipsburg, want daar was een reggae feestje op de boardwalk. Maar ja, ook hier kan het flink regenen en om het half uur kwam er wel weer een plensbui voorbij. Dat feestje ging dus niet door.
’s Avonds ben ik met Sophia en Trinke nog wat gaan eten bij Cappuchino, waar we Letty, Frank, Jenny en Randy nog tegenkwamen. Gezellig :) (Zij zitten met zijn vieren in een soort studentenhuis, Paula’s Country Inn, vlakbij waar ik woon). Na afloop zijn we nog een spelletje gaan doen bij mijn oude appartement (want daar wonen Sophia en Trinke nu). Ik weet niet meer hoe het heet, maar het was iets met een totempaal en snel reactievermogen. Geen succes dus, met mijn vermoeide ogen, maar wel heel gezellig.

Kortom, ik vermaak me prima!
Jullie zullen het vast wel leuk vinden om te zien wie al die mensen achter de namen zijn, dus bij deze weer een zooitje foto’s: http://picasaweb.google.nl/lisankaSXM/SXMWeek12#

• 10 Februari 2009 - 08:00

Tante Rina:

Je geniet nu wel lekker.
    Nu maar hopen dat er nog een baan vrij komt, anders kan je nog altijd paaldansen.

• 11 Februari 2009 - 09:33

Fabian:

Zusje,

Kom je niet meer terug? :o :(

Kom je dan van de zomer wel even op vakantie in Berkel? Ik heb nog wel een Paleiskamertje voor je voor een aantal weken :D

• 13 Februari 2009 - 18:00

Tante Marja:

Hoi Lisanka,

wat jammer dat je geen werk kunt vinden, gelukkig heb je nog een spaarpotje in Nederland begrijp ik, geniet maar lekker en die baan komt er heus wel.

groetjes uit Beverwijk