Goodbye my lover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Goodbye my lover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Goodbye my lover!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

04 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Dit wordt mijn laatste bericht vanuit Sint Maarten. Snik. Ik begin nu toch wel heimwee te ontwikkelen naar Sint Maarten. Echt nooit gedacht dat dit zou komen. Na mijn dramatische eerste vier weken is mijn gevoel drastisch omgeslagen en heb ik hier de tijd van mijn leven gehad. Het was hier puur genieten, met natuurlijk de nodige ups and downs. Ik ben stiekem van Sint Maarten gaan houden en het ziet er naar uit dat ik hier ooit nog eens terug kom.
Om jullie nog even mee te laten genieten met het spectaculaire leven hier, heb ik een heleboel foto’s gemaakt de laatste week. Neem rustig de tijd om ze allemaal te bekijken, want ze zijn echt de moeite waard :D

De laatste week heb ik nog aardig wat dingen ondernomen. Het was carnaval deze week, en de Antillianen doen dat goed. Hier krijg je namelijk officieel drie (!) vrije dagen van je werk om carnaval te vieren. Wat een luxe! Dit gaf mij dus mooi de tijd om nog wat extra uitstapjes te maken.

Zaterdag ben ik met Trinke, Susanne en Sophia naar Pinel geweest. Pinel is een klein eilandje aan de Franse kant, wat gewoon bij Sint Maarten hoort. De enige manier om er te komen is per boot, tenzij je zin hebt om een heel eind te gaan zwemmen, haha. We hebben lekker gewandeld (eiland verkennen), gezond en gesnorkeld. Vooral het snorkelen was hier erg mooi. De vissen kwamen je gewoon achtervolgen en je zwom gewoon tussen tientallen vissen. Een van de mooiste snorkelplekken op Sint Maarten.
Zondag weer naar het strand. Dit keer naar Orient Beach waar een strandfeest was en we lekker konden genieten van de muziek.
Zie: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SXMLaatsteWeek#

Woensdag was ik vrij vanwege carnaval en ging ik samen met Trinke naar St. Barths. Hét eiland waar alle filmsterren heen gaan en het is ook niet aan te raden om op het eiland iets te kopen. Veel te duur. Trinke en ik besloten dus een auto te huren om zo lekker op ons gemakje alles van het eiland te kunnen zien. Autohuur is natuurlijk ook niet goedkoop, maar daar hadden we wat op gevonden. Wij Europeanen houden wel van schakelauto’s en gezien dit eiland voornamelijk Amerikanen trekt, met hun voorkeur voor auto’s met automaat, was de gedachte om een schakelauto te huren dan ook niet verkeerd. Dit scheelde ons tientallen euro’s. Mooi meegenomen. Alleen een beetje jammer dat de berg oprijden met een schakelauto nogal een klus is, als je net een half jaar in je luxe automaat hebt gereden. De berg afrollen en een constant afslaande auto was dan ook geen uitzondering ;)
We hebben heerlijk genoten van de natuur. De zee lijkt daar nog blauwer dan op Sint Maarten en we hebben zelfs Jennifer Lopez en lover gespot ;)
Kijk en geniet: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/StBarths#

Donderdag was het Koninginnedag en tijd voor de grote carnavalsparade. Verschillende groepen komen dan voorbij om hun outfits te showen. Aan kop gaat een grote vrachtwagen met een band en zeer veel boxen. Deze harde muziek ondersteunt de carnavalssfeer en de mini stukjes stof die de dames (en heren!!) aan ons showden. En wat is een fleurige parade zonder foto’s?
http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/KoninginnedagSintMaarten#

Vrijdag was een Friday Farewell Party gepland. Een dagtrip met een catamaran van de Golden Eagle. Als er iets spectaculair is, dan is het wel varen en met de wind door de haren lekker van de zon en de blauwe zee genieten. Wat een heerlijke dag was dat. We hebben een rondje om het eiland gevaren, gesnorkeld bij Tintamarre, geluncht bij Grand Case en gezwommen bij Baie Lounge. Kortom, een ideaal dagje uit.
Klik: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/FridayFarewellParty#

Zondag was het tijd voor mijn eigen farewell party. Samen met Sophia, Trinke, Kady, Maartje, Letty, Marloes, Loes, Frank en Maurice hebben we heerlijk genoten aan het zwembad, met genoeg eten en drinken en een lekker muziekje. Het was een mooie afsluiter van mijn zes maanden hier.

Dinsdag gaat mijn vliegtuig om 16.25u. Ik heb dus nog anderhalve dag om maximaal te genieten van het mooie weer hier, voordat ik weer in het Nederlandse druilerige weer terecht kom. Woensdag kom ik om 10.55u aan op Schiphol. Vergeet niet om je spandoek mee te nemen ;)

  • 04 Mei 2009 - 14:02

    Jeannette:

    Hai Sint Maartje :)

    Nog ffies genieten meissie. En je moet maar zo denken... je kunt altijd teruggaan ;)

    Leuk joh, carnaval kijken! Het vrij hebben met de carnaval is het zuiden des Nederlands trouwens ook niet vreemd... Damn we zijn op de verkeerde plek geboren :P

    Ik wens je alvast een goede vlucht terug!!! Ik moet gewoon werken, dus ik kan alleen op internet bijhouden of je al bent vertrokken :D

    Tot snel?

    Liefs Jeannette

  • 04 Mei 2009 - 14:03

    Jeannette:

    Hai Sint Maartje :)

    Nog ffies genieten meissie. En je moet maar zo denken... je kunt altijd teruggaan ;)

    Leuk joh, carnaval kijken! Het vrij hebben met de carnaval is het zuiden des Nederlands trouwens ook niet vreemd... Damn we zijn op de verkeerde plek geboren :P

    Ik wens je alvast een goede vlucht terug!!! Ik moet gewoon werken, dus ik kan alleen op internet bijhouden of je al bent vertrokken :D

    Tot snel?

    Liefs Jeannette

  • 04 Mei 2009 - 14:14

    Ome Hans:

    Hoi Lisanka,

    voor jou wel heel jammer nu je weer weg moet.
    Ik heb uit alle verhalen begrepen dat je ontzettend hebt genoten en dat kunnen ze je niet meer afpakken.
    Succes met pakken en een goeie reis terug.

    Hans en Ariane
    ps Spikey staat al op je te wachten om te gaan speuren.

  • 14 Mei 2009 - 20:56

    Sophia:

    Ik mis jou. :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 92459

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: