Home sweet home! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

13 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik ben weer thuis! Ik ben er nog niet uit of dat positief of negatief is, haha.

De laatste twee dagen op Sint Maarten heb ik nog lekker genoten. Maandag ben ik een afscheidsrit gaan maken op mijn geliefde Duende. Wat kan ie hard! Lekker gestapt en hard gegaloppeerd door de Sint Maartense bergen. Heerlijk uitgekeken over zee. Stiekem lekker samen geknuffeld.
Dinsdag nog even langs Philipsburg om wat laatste souvenirs te kopen. Zo kon ik meteen nog even bij Sophia op bezoek, die in het Holland House Beach Hotel aan het werk was. Lekker nog even een cocktail (oké, ananassap) op het terras met uitzicht over de zee. Ook stiekem nog even met Sophia geknuffeld, haha ;)

’s Middags was het tijd om te gaan. Gelukkig had ik van te voren online ingecheckt zodat ik een heel mooi plekje bij de nooduitgang had bemachtigd. Dat betekende heel veel beenruimte, yippie! Met inchecken zelf had ik stiekem een beetje gesmokkeld met mijn bagage. Ik vloog natuurlijk heen met een andere maatschappij (Corsair) waarbij ik 40kg bagage kon meenemen. Daar had ik natuurlijk flink gebruik van gemaakt. Helaas mocht ik op de terugweg nog maar25kg bagage mee (KLM). Oops. Ik had al verwacht flink bij te moeten betalen (12 euro per kilo *slik*), totdat Kady met het idee kwam om gewoon een tweede stuk handbagage te vullen en mee te nemen. Dat scheelde bij mij nog eens 8 kilo. Zo kwam ik dus bij de incheckbalie met twee koffers en 30 kilo ruimbagage. Hier hoefde ik maar voor 3 van de 5 kilo overbagage te betalen. Dus uiteindelijk ben ik met nog meer dan 40kg bagage teruggevlogen, waar ik maar 36 euro voor betaald heb. LOL :D
Het eten in het vliegtuig was wonderbaarlijk goed. Ik had de tip van Jessica opgevolgd, om bij het online boeken van je ticket een voorkeur aan te geven. Normaal gesproken kun je alleen kiezen uit een normale of een vegetarische maaltijd, maar KLM heeft heel veel meer opties. Zo had ik de optie ‘Fruit’ gekozen. In plaats van een vieze warme maaltijd kreeg ik dus een bak fruit met watermeloen, cantaloupe meloen, ananas en druiven. Yum! Dit was verder aangevuld met wat de rest ook kreeg, dus een salade, een broodje, of een stukje taart. Het vult niet echt extreem, maar het was erg lekker!

Na een slopende nacht (slapen in het vliegtuig is niet echt mijn ding), kwam ik ’s ochtends vroeg aan in het koude Nederland. Daar had ik nog een extra bagage controle. Ze zijn zeker bang dat we allemaal zeedieren meesmokkelen *kijkt onschuldig*. De controle meneer zag mij al aankomen met mijn karretje: twee groter koffers, twee stuks handbagage en nog een tasje met warme kleren. Hij trok zijn wenkbrauw op en vroeg ‘reist u alleen’? LOL :D Gelukkig snapte hij ook dat je na zes maanden vakantie wel wat meer mee had dan het standaard rokje en bikini.
Door deze extra bagage controle van de KLM kwam ik bij de verkeerde deur uit. Waar is mijn familie nou, dacht ik? Die stonden een deur verder, dus ik stiekem door de menigte heen net doen alsof ik door de deur kwam. En wie stonden daar… Jeroen met een spandoek (LOL!), Kathinka, Tante Rina, Moniek, mijn moeder en even later kwam Miriam ook nog aanhobbelen. Wow! Wat een opkomst. Ik was helemaal blij verrast :D Nog even koffie gedronken op het vliegveld en toen moest ik toch echt de kou in… brrrr, het was maar 12 graden. Dat is even wennen!

Ondertussen ben ik een week verder en nog steeds niet echt aan de temperatuur gewend. Mijn lichaam speelt spelletjes met me, de ene keer heb ik het warm (wanneer het koud is) en dan heb ik het weer koud (wanneer het warm is). En nee, ik heb geen Mexicaanse griep. Hoop ik. Haha ;) Het fijne aan het Nederlandse weer is wel dat je niet constant aan het zweten bent. Sint Maarten is stiekem best wel warm.
Het gekke is dat ik me in Nederland meteen weer thuis voelde. Alsof ik nooit ben weggeweest. Heel apart. Verder kijk ik hier mijn ogen uit. Het is weer heerlijk rijden hier, ik mag weer 120, haha. De snelweg voelt wel heel apart, net een mierenhoop. Sint Maarten had altijd maar eenbaanswegen. Ook waait het hier harder dan op Sint Maarten, en de wind is kouuud. En het is hier groen! Echt groen. Het gras is echt een graskleur en niet dat dorre geel. Weer een heel ander landschap. Oh, en ik kan weer fatsoenlijk shoppen. Weehoo! Lang leve de H&M <3

  • 13 Mei 2009 - 16:49

    Poelekie:

    Welkom terug en alvast veel plezier op je volgende avontuur! :-D

  • 16 December 2009 - 09:21

    Sophia:

    Haha... zaten we er nog maar. Lekker op het strand... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 92468

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: