Veranderingen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Veranderingen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Veranderingen!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

03 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Er is weer heel wat veranderd in mijn leven! Eigenlijk vind ik het wel heel leuk hoe mijn leven verloopt op dit moment. Ik kom steeds weer dingen tegen en leer steeds meer dingen over mezelf. Geen zorgen, alles gaat prima :) Zo zit ik hier helemaal op mijn plek en wil ik nog niet terug naar Nederland voor het weer fatsoenlijk weer is, haha.
Het grote nieuws is: ik ben op dit moment werkloos! Hoe kan dat nou, zullen jullie denken? Ik werkte inderdaad met de paardjes, maar om persoonlijke redenen ben ik daar weggegaan, die ik niet uitgebreid op het internet wil neerzetten. Het kwam er op neer dat de sfeer niet meer zo heel fijn was en ik te weinig verdiende om mezelf te kunnen onderhouden. De fooien bleven namelijk uit (net als de toeristen), en die heb je toch echt nodig om het salaris aan te vullen.
Nu ben ik dus op zoek naar ander werk! Van de week heb ik een paar dagen proefgedraaid op de andere manege hier op het eiland, aan de Franse kant, waar ik ook al contact mee had gehad voordat ik naar Sint Maarten vertrok. Helaas hadden ze geen mensen meer nodig (geldproblemen… waar niet tegenwoordig?!) en kan ik daar dus niet aan de slag.
Op dit moment ben ik dus de kranten aan het doorspitten naar vacatures, en ik ga van de week eens bij een aantal hotels langs, waar ik misschien wat leuks kan doen, zoals receptioniste, kamermeisje of restaurant werk.
Ik ben op het moment niet helemaal geldloos, want via een oude werkgever kwam ik weer aan een bijbaantje wat ik gewoon via de computer (internet) kan doen. Ik mag verslagen nakijken, in de juiste opmaak zetten en online gooien. Hier krijg ik maar een geringe vergoeding voor, maar als ik hard mijn best doe, kom ik alsnog op hetzelfde bedrag uit per dag als dat ik bij de manege verdiende. Het is misschien niet genoeg, maar ik kom wel een heel eind, en samen met mijn spaargeld betekent dit dat ik hier nog wel even kan blijven! Yay! Want ik wil dus nog lang niet naar huis ;) (Wat een verschil hè, ten opzichte van de eerste maand?!)
Nou, zo zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte.

Nog spannender nieuws is dat ik vandaag naar de tandarts moest… voor een wortelkanaalbehandeling! Pfff. Het zit me ook lekker mee hier ;) Vlak voordat ik uit Nederland weg ging heb ik een groot gat in mijn kies laten vullen. Mijn tandarts zegt dan altijd: ‘als je veel last krijgt, dan moet je even terug komen en krijg je een wortelkanaal behandeling’. Ja, en nu krijg ik dus last, en zit ik op Sint Maarten. Argh. Gelukkig zijn de tandartsen wel goed hier (schijnt?!), dus behalve een flink lege portemonnee (snik), hou ik er verder niet veel aan over ;) Het was nog grappig ook, want ik lag op de stoel en toen ik omhoog keek zag ik een foto op een plafondtegel met een tropisch eiland, wit strand, blauwe zee en palmbomen. Meteen was mijn gedachte ‘daar zou ik wel willen zitten’ en toen bedacht ik me pas dat ik daar al zat! LOL! Het is bijna vanzelfsprekend geworden ;)

Verder heb ik ook alweer meer nieuwe mensen leren kennen, want het is februari en nu komen alle nieuwe stagiaires weer aan. Van het weekend dus lekker op het strand gelegen en genoten van de tropische heerlijkheid die het eiland rijk is.

Geen foto’s dit keer, maar jullie zijn altijd welkom om dit mooie eiland voor jezelf te komen bekijken :D

  • 04 Februari 2009 - 08:23

    Tante Marja:

    Hoi Lisanka,

    Wat vervelend dat je zonder werk zit, ik had het al van je moeder vernomen die was nl bij Astrid op bezoek in het ziekenhuis, ze had een alvleesklierontsteking, het gaat inmiddels al beter met haar en komt bijna weer thuis.
    Ik hoop dat je znel weer werk vind, misschien toch in de Ardennen of Amerika, succes ermee en tot ziens.

    Groetjes

  • 04 Februari 2009 - 09:07

    Ingrid:

    Dat je toch nog zo positief kan blijven, ook zonder werk! Gelukkig merk ik dat je het dus wel super naar je zin hebt, geweldig. Geniet er nog maar volop van! Ik hoop dat je snel wat werk vind om je onderkomen van te betalen.
    Liefs Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 92475

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: