Dengue! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Dengue! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Dengue!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

16 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Wat ik al had verwacht, maar stiekem hoopte dat niet zou gebeuren, is toch gekomen. Een of ander klein tijgermugje heeft mij besmet met het dengue virus! *snik*

Voor de mensen die niet weten wat dengue is, het heet ook wel knokkelkoorts, komt alleen voor in de tropen en je wordt er aardig ziek van.

Ik lig al vanaf dinsdag plat. De eerste zes dagen met koorts (oplopend tot wel 40.2!!) en nu sinds een dagje koortsvrij .\o/
Echt beter voel ik me nog niet want ik ben nog steeds zeer beroerd, misselijk, kan niet eten, zwak, spierpijn, rugpijn en bovenal voel ik me erg zielig ;)
Naar de wc gaan kost me heel veel moeite en daarna kan ik weer een half uur liggen om op krachten te komen. Dit wens je niemand toe!

Anyways, geen echte update dus, want daar ben ik niet voor in de stemming. Ik ben eigenlijk nergens voor in de stemming (behalve voor naar huis gaan, want ja, was ik net een beetje van mijn heimwee af, word ik ziek, en dat helpt natuurlijk niet mee). Maar naar huis gaan kan ik niet en mijn ouders komen volgende maand ook hier en dan wil ik ze wel wat van het eiland kunnen laten zien! :)

Ik ga weer lekker verder met uitzieken en zielig zijn ;)

  • 16 December 2008 - 15:17

    Jeannette:

    Hai meissie!
    Sow, das aardig schrikken zeg!!! Eerst nog grapjes erover, en dan heb je het nu toch echt!!!! Ik kon het haast niet geloven toen ik de titel in mijn mailbox zag staan. Ik wens je het allerbeste. Doe rustig aan, en houd de rest van de familie tijgermug lekker op een afstandje zou ik zo zeggen!!!!
    Een hele dikke troostende knuffel en een kus!

  • 16 December 2008 - 17:17

    Ome Hans:

    Hoi Lisanka,
    da's nu erg vervelend voor je, ik hoorde het zaterdagavond bij de verjaardag van tante marja. Daar hoorde ik ook dat je vader en moeder naar je toe komen, heb ik toch goed op je moeder ingepraat door te zeggen dat ze die kans nooit meer krijgt om daar heen te gaan. Wel jammer dat ik nu mijn weddenschap ga verliezen ;-)).
    Maar eerst hopen dat jij je weer beter gaat voelen.
    Ik ga weer even aan het werk, want dat gaat ook door, al die mensen die nog voor de kerst kerstkaarten gedrukt willen hebben. En we gaan natuurlijk met z'n allen een midweek weg, naar Zwolle (bijna de hele familie) en dan kan ik niks meer doen en er moeten toch rekeningen de deur uit, dus nu maar wat langer werken.

    groetjes en tot de volgende update.

    Hans en Ariane

  • 16 December 2008 - 23:55

    Poelekie De Vries:

    Wat een ellende! :-( Dengue is idd (om het maar in internetspeak te zeggen)srs bsns; mijn hoofdredacteur heeft het ook gehad dit jaar en dat was echt verschrikkelijk. Wordt er wel een beetje voor je gezorgd daar? Ik hoop dat je je snel weer een stuk fitter voelt! Heel veel beterschap, ik denk aan je! *hugs*

  • 17 December 2008 - 10:30

    Ome Jack:

    he Lisanka,
    je laat je er niet zomaar onderkrijgen door een klein tijgermugje? je kunt zo goed overweg met de meest grote PAARDEN! gelukig zijn de vooruitzichten beter zoals, het alweer wat beter met je gaat en je ouders komen, ik kijk uit naar je volgende nieuws, maar dan wel weer wat leuks.
    groeten mar en jack

  • 17 December 2008 - 15:57

    Anneke:

    Beterschap!
    Zorg goed voor jezelf (voor zover dat gaat)
    Je hebt in ieder geval iets leuks om naar uit te kijken en 'n mooie toeristische route over het eiland uit te stippelen.

  • 17 December 2008 - 17:19

    T:

    Ik hoop dat je gauw weer opknapt en wens je gelukkige kerstdagen en een fijne jaarwisseling

  • 18 December 2008 - 09:17

    Rina Langereis:

    Hallo Lisanka,
    Heel veel beterschap gewenst.
    Je wordt alleen maar sterker als nu doorgaat.
    Wat een bofkont ben je dat je ouders komen.
    Tel de dagen maar af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 92466

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: