Fijne Feestdagen! :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Fijne Feestdagen! :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Fijne Feestdagen! :)

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

28 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Ik heb van de week voor de eerste keer getankt hier, en stiekem is tanken hier echt een feestje. Je rijdt het tankstation binnen en dan staan ze al te wachten om je te bedienen! Je geeft de meneer tien dollar en hij tankt precies tien dollar voor je! Je hoeft de auto niet eens uit, niet om te tanken en niet om te betalen. Ideaal. Nog idealer is de prijs hier. Benzine is hier maar 63 eurocent per liter!! Haha, zo kan ik voor 20 euro mijn hele nissan micra tank volgooien. Dat is nog eens feest! Dan is op bezoek gaan bij familie ineens een heel stuk aantrekkelijk qua reiskosten ;)

Ook in de supermarkt zijn ze zo behulpzaam. Er staan gewoon jongens bij de kassa om je boodschappen in te pakken en ze naar je auto te brengen. Hoe handig! Ze verwachten hier wel een fooi voor (dat is namelijk hun werk!), dus als ik echt veel boodschappen heb, geef ik ze een of twee dollar. (Hey, ik ben ook maar een arme student.) Als je bedenkt dat ze zeker zo’n twintig mensen in een uur kunnen doen, en tien daarvan geven 2 dollar, dan heb je dus een uurloon van 20 dollar. Niet slecht toch?! Zeker niet omdat het minimumloon hier nog geen vier dollar per uur is.

Laatst was ik dus in de supermarkt om even snel wat boodschappen te halen. Sta ik aan de kassa, hoor ik wat Nederlands gebrabbel achter me. Dus ik zeg: ‘hey, wat gezellig, een Nederlander’. Zo gemakkelijk raak je hier aan de praat. De jongen in kwestie blijkt net twee weken op Sint Maarten te zijn, en gewoon op de bonnefooi hier naartoe gekomen. Petje af! We hebben telefoonnummers uitgewisseld en ik heb hem naar huis gebracht, want hij woonde op de route. Dus als ik me eenzaam voel kan ik gewoon vreemde mannen opbellen, haha ;)

Sint Maarten is wel apart met Kerst! Je hebt hier niet echt een kerstgevoel omdat het zomers warm is en niet winters koud. Ook zijn ze hier niet zo kersterig volgens mij, want ik zie weinig kerstversiering (het is er wel, maar niet zo uitbundig). Maar ach, eens moet de eerste keer zijn om Kerst eens anders te vieren!
Zielig ben ik wel hoor, in mijn remi met Kerst! We hadden eigenlijk een kerstdiner op Seaside, maar dat ging niet door omdat de meeste mensen toch al plannen hadden met Kerst. Dus dat is nu verschoven naar maandag. Ook erg gezellig, maar dat betekent dus dat ik met de kerstdagen alleen zit. Ik heb dus gezellig met mijn papa en mama gebeld via Skype, en nu waren Ome Hans en Ariane daar ook, dus heb ik toch nog familie gezien met Kerst. Yay :D Ook de honden waren mee (Spike en Kiara), dat vond mijn konijn wat minder leuk (en mijn moeder ook, denk ik zo ;)), maar wel gaaf om die voor de webcam te zien. Als ik terug kom ga ik met Ome Hans en de honden mee naar speurtraining, en dat lijkt me echt heel erg gaaf! Dan doe ik gewoon een weekendje Noord-Holland en kom ik bij jullie allemaal langs! :)

Om verder te gaan op Kerst in mijn uppie: ik had dus de weinige mensen die ik hier ken gebeld om wat te gaan doen. Maar om een of andere onverklaarbare reden hadden die dus wel allemaal wat te doen. Niet zo leuk dus. Maar toen bedacht ik me, dat die jongen die ik laatst in de supermarkt had ontmoet, vast ook alleen was met Kerst! Dus ik de stoute schoenen aangetrokken en hem gebeld. Hij bleek dus ook alleen te zijn, dus ik stelde voor om samen alleen te zijn, haha. We zijn samen naar de bioscoop geweest, naar de film Bedtime Stories. Echt een hele gave film. Het ging niet eens over Kerst, maar het was wel een echte winterse film voor de feestdagen. Wel stom trouwens dat je hier in de bios geen zoete popcorn kan kopen, dat kennen ze hier niet (alleen met boter of met zout). Na de film zijn we gewoon gaan rijden in de hoop een leuk restaurant tegen te komen. De meeste tentjes waren dicht, wel apart, want ik dacht juist dat veel mensen met Kerst ook uit eten gaan. Gelukkig vonden we een plek die wel open was, aan het water, dus we konden lekker buiten zitten! Er bleek ook nog eens live muziek te zijn, dus dat was gewoon heel erg gezellig. Na onze maaltijd (spareribs!) zijn we dus nog tot een uur of twaalf blijven zitten onder het genot van een biertje en een fruit punch. Had ik toch een beetje een kerstgevoel <3 Het is wel heel speciaal om Kerst op een andere manier te vieren, in een ander land en zonder familie! Gelukkig was het heel geslaagd! Zie ook de foto’s op http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/Kerst2008#
De jongen in kwestie heet trouwens Frank. En voordat jullie gaan denken dat ik hier een rebound aan de haak heb geslagen, hij heeft een vriendin in Nederland ;) Maar het is gewoon gezellig om iemand te hebben waar je lekker Nederlands mee kan ouwehoeren, en waar je leuke uitstapjes mee kan maken.

Zaterdag was hij jarig en toen zei ik van: goh, ik heb een auto, dan gaan we toch het eiland verkennen? Zo gezegd, zo gedaan. Het weer was niet zo heel denderend (erg bewolkt), maar we wilden graag naar het strand. Zo zijn we eerst naar Anse Marcel gereden, helemaal aan de noordkant van het eiland. Het was een baai met een klein strand, maar het zag er wel heel mooi uit. Nog steeds geen echt bounty strand (die moet ik nog vinden), maar toch goed genoeg, haha. We zijn daar lekker een hapje gaan eten, en ondertussen was het alweer drie uur. We besloten om verder te rijden naar een ander strand: Friar’s Bay. Ook al zo’n klein pittoresk strandje, maar nog steeds geen bounty gevoel. Toch zijn we lekker op een strandstoel gaan liggen en de zee in geweest. Het resultaat van dit dagje strand kun je hier zien: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SXMWeek6#

Wat ik ondertussen vergeten ben te vertellen: er is een mysterieus pakketje aangekomen! Ik was nog even langs mijn oude huis gegaan om de post op te halen, en toen bleek er een kaart te zijn van Kathinka (leuk! Thanks :)) en een roze papiertje. Op dat papiertje stond dat ik een pakketje kon afhalen op het postkantoor. Oeee, spannend. Helaas was het postkantoor die dag al dicht en kon ik pas de dag na Kerst mijn pakje ophalen.
Het mysterieuze pakketje bleek een kadootje te zijn van papa en mama… voor Sinterklaas. LOL. Het pakketje was trouwens wel al 9 december aangekomen, maar dat was precies de dag waarop ik ziek was, dus ik had geen flauw benul.
Anyways, terug naar het pakketje. Spannend hoor. Eenmaal de doos open gekregen, bleken er heel veel ingepakte kadootjes in te zitten. Ha, wat gaaf! Dus ik aan het uitpakken geslagen, het ene kadootje nog leuker (of lekkerder!) dan het andere. En wat zat er nou in? Ja, daarvoor moet je toch echt even mijn fotoverslag bekijken op http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/HetMysterieuzePakketje# ;)

Ik vermaak me hier wel!
Maandag ga ik weer aan het werk, want ik vind dat ik ondertussen genoeg energie heb verzameld om weer aan het werk te kunnen, dus ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat, na drie weken weg te zijn geweest!

  • 28 December 2008 - 12:49

    Ome Hans:

    Hoi Lisanka,

    komt er net een mailtje van je binnen terwijl ik op zondag ook nog moet werken.(rouwbrief)
    Leuk verhaal weer trouwens!!
    Nadat we jou via skype hadden gezien en gesproken, hebben we spikey en chiara in een soort van bench gedaan in de bijkeuken bij je moeder, dat was niet zo'n heel groot succes, de hondjes willen er graag bij zijn, dus alleen maar peiepen wat ze doen (spikey) en die bruine springt dan ook nog eens uit de bench vandaan, dat was niet zo leuk. Later, na of voor het heerlijke kerstdiner, hebben we ze met bench en al in de kamer gezet en toen was het prima. Met Fabian en de honden nog even een rondje om geweest en langs Fabian zijn huis geweest, kortom het was een hele fijne middag en avond.
    2e kerstdag bij tante marja en ome jack en de hele familie gezellig bij elkaar geweest, ook zonder jou is het een leuke kerst geweest.
    Als je nog eens thuis komt, al is alleen voor een vakantie, dan gaan we met de hondjes speuren in het duingebied.

    groetjes en een fijne jaarwisseling.

    Hans en Ariane


  • 28 December 2008 - 17:59

    Tante Marja:

    Wat kun je het toch allemaal leuk vertellen.
    Fijn dat je de kerstdagen zo goed bent doorgekomen met die vreemde Frank.
    Nu is het nog een kwestie van goed doorbijten tot je ouders er zijn, maar ik ben er zeker van dat je de hele periode van 3 maanden vol gaat houden.

    Fijne jaarwiseling en voorzichtig met vuurwerk.

    Groetjes

  • 29 December 2008 - 08:06

    Godelieve:

    Heehee!
    Jij hebt je toch wel vermaakt met de kerstdagen zie ik, leuk joh! Ik ga zo je foto's bekijken, maar ze zullen ongetwijfeld mooi zijn, al is het alleen maar al omdat het daar mooier weer is. Hier vriest het elke nacht ('s ochtends dus flink krabben aan de auto :()

    Geniet nog van het lekkere weer en werkse weer! (ook fijn dat je weer bijna helemaal beter bent trouwens!)

    Groetjes, Godelieve (daydream-ster)

  • 30 December 2008 - 20:19

    Rianne:

    Jeetje, kan je niet wat van dat lekkere weer hier naar toe doen? Ik ben die vrieskou wel weer zat hoor! Leuke foto's, en leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

    Xje Rianne (Neko*;)).

  • 01 Januari 2009 - 18:13

    Tante Elsabé:

    Gelukkig nieuwjaar.

    . Nieuw Jaar
    . Nieuw Begin
    . Nieuwe Dromen
    . Nieuwe Kansen

    Grijp je kansen en maak je dromen waar, dan wordt het vast een heeeeeeeeel goed jaar.

    Tel nu maar af naar 11 januari.
    (Je moeder is al aan het pakken).
    Heel veel plezier.

    Groetjes van ons beiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 92461

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: