Happy New Year! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

05 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Allereerst: GELUKKIG NIEUWJAAR!
Heel vreemd om oud&nieuw in een ander land te vieren. Nog vreemder dat ik gewoon in een shirtje op de pier zat, met mijn voeten bungelend boven het water, cocktail in de hand, wachtend op het vuurwerk dat zou gaan losbarsten. Een echt oudjaarsgevoel had ik niet, maar toen het vuurwerk was losgebarsten voelde ik het nieuwejaarsgevoel door mijn lichaam stromen! Ik voel me gelukkig dat ik oud&nieuw op zo’n prachtige plek heb mogen vieren, ondanks dat ik alleen was. Zie hier mijn gelukzalige gevoel: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/HappyNewYear#
Ook heb ik eindelijk de envelop van Niek&Veronica opengemaakt. Hij was eigenlijk bedoeld voor mijn verjaardag, maar ja, die was net geweest. En anders voor Sinterklaas, Kerst of Oud&Nieuw, dus ik heb hem voor het laatst bewaard. Er zat een kaart in van Buffy the Vampire Slayer met daarbij de intro song van de serie: muziek van Nerf Herder <3

Om terug te gaan naar vorig jaar (haha, dat klinkt ver weg!), maandag ben ik weer begonnen met werken. Ik was erg blij dat ik weer aan de slag kon en nog blijer om te merken dat mijn energie level weer helemaal op pijl is! De hele dag werken in de zon is goed voor de vitamine D, maar ook voor de lijn, haha. ’s Avonds ben ik dan wel bek af en lig ik tussen acht en negen op de bank al te snurken, in slaap gevallen achter de laptop! Maandag, dinsdag en woensdag heb ik dus gewerkt, en ja, als je werkt beleef je niet zo heel veel spannends. Woensdag een priverit gehad, en dat was stiekem wel erg lekker. Niet dat eeuwige gestap, maar iets meer actie met draven en galopperen. Vinden de paarden ook heerlijk trouwens.

Donderdag, nieuwjaarsdag, moest er helaas ook gewerkt worden. Op een of ander onverklaarbare reden is het op deze dag drukker dan ooit. De eerste rit was al om tien uur… blijkbaar zijn er mensen die of niet van oud&nieuw of niet van uitslapen houden. Gelukkig was de dag opgedeeld in een ochtend en een middag shift en ik had de mazzel bij de middag shift te zitten, dus ik hoefde pas om één uur te beginnen. Ondanks dat ik niet zo’n hele erge uitslaper ben, is het toch lekker om niet al om half zes uit je bed te moeten!

Vrijdag was ik vrij en het is onvoorstelbaar hoe vrije dagen voorbij vliegen. Het was eigenlijk de planning om naar het strand te gaan, maar zoals gewoonlijk regende het weer op mijn vrije dag, dus dat was niet zo’n geslaagd plan. Ik heb dus lekker gerommeld in mijn huisje en heerlijk gerelaxed.

Zaterdag en zondag was het weer tijd voor werk. Het is echt apart wat voor ritten je hier mee maakt. Zo had ik een rit met zes mensen, waarvan vier locals. Deze mensen wisten alles wel beter (en dat terwijl ze nooit op een paard hadden gezeten?!). Aan het eind van de rit was het tijd om met de paarden de zee in te gaan, toen ze besloten dat ze daar geen zin in hadden en maar ter plekke van hun paard stapten. Pardon?! Daar sta je dan, met zes mensen, twee toeristen op het paard, vier ernaast en een stel losse paarden. Gelukkig gebeurde dit vlakbij de bar en was er iemand om mij te helpen om deze mensen en paarden terug te brengen naar stal. Maar handig is anders.

En vandaag is het maandag (alhoewel, bij jullie is het ondertussen al dinsdag, grappig dat tijdsverschil! Zo zat ik ook al om half acht mijn familie een gelukkig Nieuwjaar te wensen ;)) en heb ik weer lekker niets gedaan. Luieren gaat zo makkelijk, haha. Wel netjes mijn was gedaan (dat droogt hier trouwens buiten binnen twee uur), de afwas en de boodschappen. Ook die dingen moeten gebeuren, alhoewel ik boodschappen doen meestal wel leuk vind (mijn portemonnee vindt het helaas wat minder!) Ik kom niet eens aan het strand toe hier!

Gelukkig komt de dag dat mijn ouders komen steeds dichterbij. Dan kan ik ook lekker relaxen op het strand en met papa zandkastelen bouwen ;) Stiekem vind ik het wel heel erg leuk en kijk ik uit naar de twee weken vakantie die ook ik ga krijgen! Lekker uitstapjes maken in de omgeving en mijn ouders laten zien waar ik werk en dan hopelijk mijn moeder op een paard krijgen! Er rijden hier zoveel mensen die nog nooit gereden hebben en zelfs kleine kinderen. Als je het heel eng vindt, mag je zelfs aan de lijn ;) Dus mam, bereid je maar vast voor!

  • 06 Januari 2009 - 10:56

    Tante Marja:

    Hoi Lisanka,

    Jij ook nog de beste wensen voor 2009 nog een paar dagen en kan kun je je ouders weer in de armen nemen en vakantie vieren.
    Gelukkig ben je weer opgeknapt, ik hoop dat dat ook voor je vader geldt want die was dat we weg waren grieperig geworden.
    Veel plezier met je ouders en tot horens maar weer.

  • 06 Januari 2009 - 16:20

    Anneke:

    'n GELUKKIG EN GEZOND 2009

    Geniet van de tropen, van je werk, je auto, je huis, je nieuwe vrienden, je ouders. (kortom van alles) Groetjes van ons allemaal

  • 06 Januari 2009 - 19:36

    Tante Karin:

    Hoi Lisanka,

    Het is inderdaad raar, oud en nieuw in een warm land. Twee jaar geleden waren wij op Lanzarote en op oudjaarsdag was ik verbrand op het strand.
    Nu met zijn allen samen oud en nieuw vieren heeft toch wel mijn voorkeur.
    Lekker voor je dat je weer aan het werk bent en dus binnenkort vakantie hebt. Geniet er maar lekker van.

  • 06 Januari 2009 - 19:52

    Jeannette:

    Hey Meissie,
    Echt ontzettend mooi vuurwerk. Prachtig gewoon.
    Wij zijn net als vorig jaar naar de Erasmusbrug geweest, was ook mooi vuurwerk (en gelukkig keer niet mistig, haha)
    Ben echt blij dat je niet meer ziek bent. En de vrije daagjes naderen ook al snel.
    Geniet ervan meissie!
    (en geef de paarden een knuffel van me)
    Liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 92455

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: