Chillen op de Antillen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Chillen op de Antillen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Chillen op de Antillen!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

13 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Oe, ik heb vakantie!
De afgelopen week was ik nog aan het werk. Gisteren had ik een hele gezellige rit met twee Amerikanen die voor het eerst zelfstandig op een paard zaten. Ze waren nog een beetje nerveus, maar dat bleek uiteindelijk nergens voor nodig te zijn. De paardjes die we hebben zijn namelijk erg braaf. Daar zijn ze op getraind, plus dat ze al jaren bijna dagelijks met toeristen op hun rug rond lopen. Zowat heel de rit hebben we zitten kletsen. Normaal moet je als guide het gesprek een beetje op gang houden door vragen te stellen, maar deze mensen waren erg enthousiast met zelf verhalen vertellen en mij juist dingen te vragen. Heel erg leuk om te weten dat ze oprecht geïnteresseerd waren in paarden en ze gaan hopelijk nu in Amerika op een paardvriendelijke manier rijden. Als bedankje kreeg ik na afloop van de rit een briefje van twintig dollar. Hiep hooi voor fooi ;)

Vrijdag was het tijd om te vieren dat ik vakantie had, en ik werd gebeld door Frank of ik met hem en zijn vriendin (die hier nu voor twee weken is) en een jongen die net was aangekomen mee ging stappen. Gezellig! Ik wist nog wel een leuk strandfeestje, dus toen zaten we om half elf met onze voetjes in het zand van Simpson Bay Beach, bij Karakter. Het feestje was eigenlijk niet zo spannend, maar het voelde ontzettend ontspannend om ’s avonds in je shirtje, op het strand, met muziek en een cocktail in een strandstoel te zitten <3
Gezien het meer een loungefeest was en wij meer in de stemming waren om te dansen, gingen we richting de Soggy (Dollar Bar), waar het op vrijdagavond altijd een feestje is. We kwamen binnen met gezellige muziek, maar helaas ging het al gauw over in wat ik noem ‘neger muziek’. Heel veel R&B en wat reggaeton, waar je niet echt lekker op kan dansen in je eentje. Dat zag je ook wel als je op de dansvloer keek. Overal stonden mensen tegen elkaar aan te schuren. Hmm, dat is niet echt mijn ding. Gelukkig kwam er daarna een aantal salsa nummers en kon ik mij uitleven! Er stond een heel gezellig (Antiliaans) meisje naast me die mijn man speelde (hihi), zodat ik toch nog kon salsa dansen met een partner! Dat was wel een succes :)

Zaterdag was de dag van de grote voorjaarsschoonmaak, om het maar zo te noemen. Voorjaar kennen ze hier helemaal niet en van schoonmaken ben ik niet zo’n fan (ik hou van rommel!), dus het was wel weer nodig. De eigenlijke reden was meer dat mijn papa en mama de volgende dag zouden aankomen, en dan is dat wel zo fijn om in een schoon huis aan te komen. Het is hier trouwens veel te warm om te schoonmaken, wat dat betreft is die Nederlandse -15 graden wel idealer, haha ;) Het enige wat ik jammer vind is dat ik nu niet kan schaatsen op natuurijs. Dat heb ik de afgelopen jaren niet kunnen doen, want het vroor nooit genoeg. En kijk eens hoe koud (en verkleumd) Nederland nu is! Maar stiekem wil ik helemaal niet terug, want ik hou van de warmte en van de zon <3

Trouwens, om nog eens terug te komen op mijn heimwee… die is er niet meer! Al een tijdje niet meer hoor. Ik kon op 11 december terug vliegen naar Nederland, maar echt een paar dagen daarvoor was mijn heimwee ineens weg. Ik was lekker gesetteld in mijn nieuwe appartement(je) met een constante internetverbinding (erg belangrijk!) en ik voelde me prima hier :) Helaas kreeg ik toen dengue en heb ik me wel even rot gevoeld. (Want ja, waar is dan die lieve mama die je instopt en verse jus voor je perst). Maar daarna ging het al snel weer beter en nu vermaak ik mij echt prima! Ik wil nog helemaal niet terug naar Nederland. Voornaamste reden: het weer, haha!

Zondag was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Eerst nog even langs Maho Beach, het strand wat voor de landingsbaan ligt, om mijn ouders te zien landen. Ik heb er een mooi filmpje van gemaakt, zo kunnen jullie zien hoe dicht het vliegtuig boven het strand vliegt! Daarna op naar de aankomst hal, waar mijn ouders al binnen een half uur na landing door de deur naar buiten kwamen. Woohoo. Ik heb ze heel hard geknuffeld en daarna zijn we naar huis gereden en hebben we gezellig buiten gezeten met Rene, Anita en Jessica en een overheerlijke pizza ;)

Maandag hadden we nog geen auto, die kon ik pas aan het eind van de dag ophalen, dus toen hebben we lekker gerelaxed aan het zwembad. Althans, mijn moeder ging liggen zonnen (en dat terwijl ze nu al bruiner is dan ik… terwijl ik hier al twee maanden zit?!) en papa en ik gingen in de schaduw zitten lezen, haha. Ja, zo word ik natuurlijk nooit bruin ;)
Ook nog lekker spelletjes gespeeld, want dat heb ik wel gemist natuurlijk! En ik kreeg ineens een kerstkadootje, van Kathinka. Het bleek het Kolonisten van Catan dobbelspel te zijn. Gaaf! Ben heel benieuwd hoe het spel gaat, maar nu zijn papa en mama er om het mee uit te testen!

Ik heb trouwens ook nog kerstkaarten in de post gehad, van papa&mama, Merel en Tante Karin! Dankjewel! Een beetje laat, hihi, maar ja, ook de werknemers hebben meer de chillen-op-de-antillen instelling ;) Het sinterBuffy pakketje is helaas nog steeds niet aangekomen. Die chocolademuntjes zullen ondertussen wel gesmolten zijn ;)

De foto’s van deze week zijn hier te vinden: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SXMWeek8#

En de groetjes van paps&mams :D

  • 13 Januari 2009 - 12:32

    Jeannette:

    Lekker joh!
    Ik vind het superleuk om te lezen wat je daar allemaal zo'n beetje uitvreet. Geniet lekker van je vrije dagen, en van je ouders die nu bij je zijn!
    Kus

  • 13 Januari 2009 - 15:25

    Ome Jack:

    het is weer een heel verhaal, de groeten van ons .............
    uit Bevrwijk.

  • 13 Januari 2009 - 16:19

    Rina En Klaas:

    hallo Lisanka,
    Ga je nu bijboeken en blijf je nog drie maanden langer weg?
    Wel lekker dat je ouders er zijn.
    Genieten jullie wel een beetje?
    Hoe is het met de hitte?
    Veel plezier samen.
    Groetjes ook van Moniek.

  • 13 Januari 2009 - 17:58

    Tante Marja:

    Nou gezellig he dat je ouders er nu zijn, ben benieuwd hoe ze het ervaren, dat warme Sint Maarten, geniet maar lekker en doe ze de groeten.

  • 13 Januari 2009 - 20:49

    Ome Hans:

    Gelukkig pffffffff ze zijn er. Weer genoeg gedaan lees ik.
    Fijne vakantie allemaal.
    Doei.
    Hans

  • 14 Januari 2009 - 09:39

    Tante Karin:

    Hoi Lisanka, Bep en Wim,

    dat ziet er wel weer geweldig uit daar. Als ik dat zie zou ik nog even blijven. Gelukkig is de kaart nog aangekomen, ook al is de kerst al lang voorbij.

    Veel plezier samen.
    JKJK

  • 14 Januari 2009 - 18:14

    Wim:

    Ben blij voor je dat ze er zijn, geniet maar lekker de komende dagen. Wat goed van je dat je je heimwee kwijt bent, hierdoor voel je prettiger. Als het goed is gaat tante Elsabé maandag naar het ziekenhuis voor de donor stamceltranplantatie die 27 jan. a.s. zal plaatsvinden.

    Groetjes ook van tante Elsabé

  • 15 Januari 2009 - 17:15

    Annemarie:

    Klinkt allemaal heerlijk zeg :) Fijn dat je nu vakantie hebt! Kan je misschien eindelijk eens rustig het eiland verkennen en in de zon liggen ;) En wat goed dat je heimwee weg is!

    Groetjes, Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 92459

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: