Cowboys van het wilde westen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu Cowboys van het wilde westen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanka - WaarBenJij.nu

Cowboys van het wilde westen!

Door: Lisanka

Blijf op de hoogte en volg Lisanka

19 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag was weer een lekkere relax dag. Eigenlijk is het elke dag wel relaxen hier. Het weer is goed. Althans, het is altijd warm, maar gisteren regende het toevallig. (Jaja, ook hier kennen ze regen!) Dus gingen we ’s ochtends eerst maar even wat spelletjes doen. Volgens mijn moeder ben ik een echte Beentjes, want goed tegen mijn verlies kan ik niet meer. Snik. Mijn moeder had dan ook gewoon mazzel met haar kaarten, we deden hartenjagen. Plus dat ik blijkbaar het tactisch spelen nog niet helemaal onder te knie heb. Volgens mij ben ik op tactisch gebied gewoon wat onder ontwikkeld, haha ;)

’s Middags gingen we naar de dierentuin, het Sint Maarten Park. Het was nog kleiner dan ik me had voorgesteld, want binnen drie kwartier waren we alweer bij de uitgang! Veel spectaculaire dieren hadden ze niet. De leguanen die in het wild rondliepen (zelfs door de verblijven van andere dieren heen) vond ik nog het meest indrukwekkend. Verder hadden ze voornamelijk veel vogelsoorten en wat kleine aapjes. Jammer dat de wat grotere apen (bavianen) eigenlijk wat te weinig ruimte hadden. Voor de rest viel het me heel erg mee!

’s Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij Tequila. Op een gegeven moment zaten we zelfs helemaal alleen in het restaurant en gingen we twijfelen of we daar geen enge darmbacterie zouden oplopen. Dat bleek heel erg mee te vallen, want het eten (tortillas) was heel erg lekker. Bovendien zaten papa en mama aan de rumpunch, dus die waren toch niet helemaal helder meer (haha). Ik mocht BOB spelen, dus ik zat braaf aan de fruitpunch.

Zaterdag gingen we lekker naar het strand (Simpson Bay). Ik had een smsje gekregen van Kady of ik zin had om mee te gaan, en zo lagen we van ongeveer elf tot vier bij Karakter op de strandstoelen. Dezelfde tent waar ik een week geleden ben gaan dansen, is overdag wel een aanrader. Lekker chillen, zoals de jongere generatie zou zeggen ;) Een strandstoel, een fruitshake en lekkere lounge muziek op de achtergrond. De zee was jammer genoeg een beetje ruig. Ik heb wel de golven getrotseerd maar toen ik over een golf wou springen en er middenin terecht kwam, was ik was minder blij. Door de stroming word je meegetrokken en weet je niet meer wat onder of boven is! Gelukkig staat de stroming hier naar de kust toe en was ik binnen een paar seconden weer boven water. Maar brrr, wat was dat eng. Ik wilde altijd graag leren golfsurfen, maar als dit soort situaties daar ook voorkomen, dan hou ik het toch maar bij een bodyboard ;)
’s Avonds hebben we weer lekker zelf gekookt. Dit keer waren we geen sponsor van Unilever (sorry Fab), maar hebben we meer dan een kilo aan spareribs weggeknaagd. Dat is hier dan wel weer goedkoop. Maar waar ze het vandaan halen? Zoveel koeien hebben ze hier niet ;)

Zondag was het tijd om te gaan paardrijden! Ik had zelfs mama zo ver gekregen om mee te gaan. Ik hoefde haar niet eens om te kopen ;) Wel nam ze stiekem een boek mee, voor het geval ze niet meer durfde. Aan het boek is ze helemaal niet toe gekomen! Mijn papa vond alles best en hij mocht op Sancho, een hele lieve knol, die gewoon in zijn sukkelgangetje achter de groep aan sjokt. Mama had ik op Romara gezet, een lief paard dat heel erg van de zee houdt en die mijn paard in alles volgt (dat bleek later wel weer). En mijn paardje was Duende <3 (wat Spaans is voor kabouter, lol).
De rit ging eigenlijk best snel voorbij omdat de paardjes eindelijk op een normaal tempo konden stappen. Ik had nu namelijk maar twee onervaren toeristen mee, in plaats van vier of zes. En als ik dan stiekem even ging draven, dan hobbelde Romara achter mij aan, en zat mama weer te gillen dat het zo wiebelde. Maar mama kan een trotse ruiter zijn! De eerste keer op het paard heeft ze zowaar gedraafd en een mini stukje gegaloppeerd (wat resulteerde in heel veel gegil). Ja familie, jullie kunnen trots op haar zijn! Het enige jammere is dat ze het bij deze ervaring wil laten. Maar ik hoorde dat Ome Hans goed is in mensen overhalen, dus ik stuur haar wel even langs ;)
Tijdens de rit werden we verrast door een flinke plensbui! Nog nooit heb ik regen gehad op een rit, en nu ik eindelijk voor mezelf mocht rijden, krijgen we Carribische regenval. Gelukkig was het tien minuten weer droog. Toen we uiteindelijk een beetje waren opgedroogd was het tijd om de zee in te gaan. We liepen wat heen en weer in het water, met hoge golven, wat resulteerde in een natte onderbroek. Maar mama vond het geweldig en ik denk papa ook wel, die hoorde ik niet zoveel ;) Het was uiteindelijk een hele belevenis, maar volgens mij hebben ze allebei genoten :D

’s Middags zijn we met Rene en Anita naar het schelpenstrandje gegaan. We zijn naar de oostkant van het eiland gereden, bij Oyster Bay en zijn daar door het water gaan lopen. Via het water kon je naar een eiland lopen wat vol lag met schelpen (vandaar de naam schelpenstrandje). Behalve schelpen konden we ook een heleboel zeedieren zien! Zeekomkommers (hihi), een zeeslang, een kleine octopus (!), zeesterren, zee-egels, kleine krabbetjes en kleine visjes. Dat was echt heel erg gaaf <3

’s Avonds gingen we uit eten met Rene, Anita en Jessica als bedankje dat mijn ouders hier mogen logeren. We gingen naar Captain Oliver’s (Oyster Pond), een restaurant aan zee, wat voor de helft op de Nederlandse kant en voor de andere helft op de Franse kant ligt. Erg grappig, de grens loopt er dwars doorheen. Het eten was er erg lekker, ik had een malse en erg smakelijke geroosterde eend op mijn bord liggen. Verder was er nog muziek en was ik door mijn grote mond verplicht om wat salsa te dansen. Jammer genoeg was er (weer) geen man in de aanbieding, die met mij kon dansen.

Vandaag is het maandag en weer een verrassing wat we de komende dagen gaan doen. Ik laat jullie weer in spanning.

Voor de vele foto’s kunnen jullie kijken op: http://picasaweb.google.com/lisankaSXM/SXMMetPapsMams2#


  • 19 Januari 2009 - 14:48

    Rina:

    Ik ben trots op je hoor Bep.
    Wat een belevenis.
    Hopelijk blijft de regen nu achterwege en kunnen jullie nog genieten van de tropische zon.

  • 19 Januari 2009 - 15:07

    Kim:

    Hey meis!
    De foto's en omgeving zien er weer allemaal gaaf uit hoor!
    Zit ik hier op mijn studiekamertje door het raam naar de regen te kijken, zucht...
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!!
    Liefs Kim
    ps; vind je het nog steeds leuk om daar te zitten en ga je het vol houden? ;)

  • 19 Januari 2009 - 17:41

    Tante Marja:

    Hartstikke tof joh zo paardrijden met je ouders, het ging ze aan het zien goed af en die gil op die foto was te horen.

    Ben toch wel jaloers hoor op jullie daar in die warmte het regent hier het lijkt wel herfst.

    Tot het volgende verslag maar weer.

  • 23 Januari 2009 - 13:57

    Nattigheid:

    Ik herken op een aantal fotos een gelukzalige grijns die ik zelf ook bezat toen ik een reis als de jouwe maakte.

    Leuk weer allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisanka

Avonturen van een reislustig meisje.

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 92476

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Marokko: een sprookje uit 1001 nachten?

24 Februari 2011 - 28 Februari 2011

Rocken met Reel Big Fish!

16 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

A Quick Tour of Chester

08 September 2010 - 09 September 2010

Knowsley Safari Park

05 Mei 2010 - 12 Mei 2010

Paardrijden in Tsjechië

12 November 2008 - 06 Mei 2009

Chillen op de Antillen!

Landen bezocht: